Social

Psiholog: Ce este anxietatea și cum o putem depăși

Pinterest LinkedIn Tumblr

Anxietatea este o stare accentuată de neliniște. Fiecare din noi resimte anxietate în unele situații cum ar fi: examene, interviuri, ambuteiaje, date limite rigide la proiectele la care lucrăm, copilul întârzie și nu răspunde la telefon, cineva drag s-a îmbolnăvit și nu știm diagnosticul, incertitudinea economică, socială și politică sunt mai mult decât suficiente pentru a crea presiune și disconfort emoțional.

Dacă simți performanța profesională este scăzută, îți este dificil să menții relațiile cu ceilalți și îți este dificil să socializezi sau să călătorești, atunci posibil că ai un nivel înalt de anxietate care îți afectează viața de zi cu zi.

Puterea anxietății constă în abilitatea de a amplifica o situație ambigue sau ușor amenințătoare la nivel de catastrofă. Ea are rol să ne protejeze și uneori este importantă prin a ne ajută să fim vigilenți atunci când trecem strada, dar în cele mai multe cazuri nu este foarte folositoare de ex: atunci când facem o greșeală la lucru și suntem îngroziți de idea ca vom fi concediați. Sau în cazul în care partenera/ul nu răspunde la mesaj și presupunem că este supărat/ă. Sunt situații în care nici nu știm ce ne creează anxietate; pur și simplu avem convingerea că se va întâmpla ceva rău.

Atunci când resimțim anxietate fie la nivel fizic sau psihologic, creierul crede că suntem în pericol și transmite semnale de alarmă și corpul devine vigilent și gata de atacă sau fugă.

Neliniștea nu este doar o stare mintală, ea se resimte în întreg corpul.

Cele mai des întâlnite simptome fizice ale anxietății sunt:

– Dureri de cap, senzație de încordare în corp

– Dureri de stomac, indigestie, schimbări legate de apetit

– Amețeli, senzații de furnicături pe piele

– Dureri de mușchi și senzație de oboseală

– Insomnie, fie greu adormi sau te trezești mult prea devreme

Continuare AICI.

loading...

Comments are closed.