Șapte instituții de învățământ din Republica Moldova au fost dotate cu echipamente digitale și mobilier nou pentru a asigura condiții optime de predare a limbii române unui număr de peste 280 de copii refugiați din Ucraina. Inițiativa face parte dintr-un proiect-pilot implementat de Centrul de Caritate pentru Refugiați, în colaborare cu Ministerul Educației și Cercetării (MEC), informează telegraph.md
Cursurile de limbă română au loc de două ori pe săptămână, cu o durată de 90 de minute, iar fiecare grup de studiu este format din 20 de elevi, repartizați în funcție de nivelul de cunoaștere a limbii.
Cinci dintre cele șapte școli incluse în proiect sunt din Chișinău: Liceul Teoretic „Anton Cehov”, Liceul Teoretic „Nicolai Gogol”, Liceul Teoretic „Mihail Lomonosov”, Gimnaziul „Taras Șevcenko” și Liceul Teoretic cu Profil Sportiv „Gloria”. De asemenea, programul se desfășoară și în Liceul Teoretic „Alexandr Pușkin” din Anenii Noi și Liceul Teoretic „Dmitri Caracioban” din Comrat.
Rezultatele obținute în cadrul proiectului au fost prezentate într-o ședință organizată de Centrul de Caritate pentru Refugiați, la care au participat reprezentanți ai MEC, UNICEF Moldova, manageri educaționali și profesori de limbă română.
Potrivit Ministerului Educației, la sfârșitul anului trecut, în sistemul de învățământ din Republica Moldova erau încadrați 3 314 copii refugiați din Ucraina, dintre care 843 în grădinițe și 2 471 în școli.