Alte știri

Șeful Dacia a dezvăluit detalii despre noua mașină electrică care va fi construită la Mioveni

Pinterest LinkedIn Tumblr

Dacia e aproape de-a lansa o mașină electrică. Ar fi cea mai evidentă noutate, după ce compania a livrat pe toate celelalte categorii. Dar sunt două probleme despre care șeful companiei a vorbit, relatează Play Tech.

Christophe Dridi, directorul general al Automobile Dacia, a spus că o Dacia electrică va veni. Dar nu chiar acum și nu din prima. Iar speranțele pentru un Renault K-ZE vândut sub marca locală s-ar putea să se năruiască mai repede decât se așteptau românii.

Conform directorului, compania va lansa mai întâi mașini hibride, apoi va trece la cele electrice. Compania n-a confirmat dacă acel K-ZE rebranduit va fi lansat, totuși, în 2021, după cum a dezvăluit presa franceză. Însă șeful Dacia a confirmat că la Mioveni vor fi produse mașini hibrid.

„Am văzut că au apărut multe știri despre Dacia electrică în ultima vreme. Sigur va exista o Dacia hibridă și sigur va exista și un model electric. Întrebarea este când va fi lansat acest model electric. […] O vom aduce când piața este pregătită.”
Christophe Dridi, directorul general al Automobile Dacia

Dacia a avut până acum problema platformei, dar din 2019 face pași mici către uniformizare alături de modelele Renault și Nissan. Dridi a explicat că va fi utilizată platforma pe care este construit și noul Renault Clio. Aceasta permite și construirea de hibride plug-in.

„Suntem parte a alianței și ne putem adapta rapid. Știți cât ne-a luat să facem Logan Stepway? Doar patru luni. Așa este lumea modernă, trebuie să fii agil, să te adaptezi la context foarte rapid.”
Christophe Dridi, directorul general al Automobile Dacia

Dacă vrei să știi ce-ar putea avea o astfel de mașină produsă local, te poți uita la Renault Captur. Din 2020 va avea și-o versiune plug-in hybrid. Asta înseamnă că poți încărca motorul electric la priză, ca pe-o mașină electrică.

Captur va folosi tehnologia E-Tech. Sistemul combină un motor termic de 1,6 litri și 90 CP cu două motoare electrice de tracțiune. Bateria de 9,8 kWh promite o autonomie electrică mixtă de 45 km și de 65 km în oraș, cu viteză maximă de 135 km/h.

În cazul Dacia, Dridi a spus că prima mașină electrică a companiei va fi una de oraș, de dimensiuni reduse. Mai mult n-a spus. Tot pentru oraș a fost gândită și K-ZE, dar deocamdată e doar pentru China.

loading...

Comments are closed.