Serviciul 112 își modernizează infrastructura de comunicații cu sistemul NG eCall

Serviciul 112 își modernizează infrastructura de comunicații prin implementarea sistemului Next Generation eCall (NG eCall), finanțat de Uniunea Europeană.

Sistemul eCall permite alertarea automată a serviciilor de urgență în cazul accidentelor rutiere, transmitând informații despre locația și gravitatea accidentului.

Un pas important în dezvoltarea proiectului a fost instalarea unui sistem modern de comunicații telefonice, care conectează Serviciul 112 cu rețelele operatorilor de telefonie, facilitând utilizarea tehnologiilor moderne și oferind mai multe opțiuni pentru cetățeni. În prezent, proiectul se află în faza de testare și integrare, realizat în proporție de 60%.

Prin această modernizare, Serviciul 112 își aliniază infrastructura la standarde europene, sporind siguranța cetățenilor și eficiența intervențiilor în situații critice. Serviciile vor fi disponibile începând cu jumătatea anului 2027.

Proiectul este finanțat prin programul Connecting Europe Facility for Transport, cu un buget total de 19,2 milioane euro, alocat unui consorțiu de 38 de beneficiari din 8 state membre UE și 6 parteneri asociați din 4 țări, din care 50% este finanțat de Uniunea Europeană.

Total
0
Shares
Total
0
Share