Editoriale

Stop Fals! API și ZdG sar în apărarea lui Renato Usatîi!

Pinterest LinkedIn Tumblr

Pe data de 17 ianuarie curent, portalul nostru de știri a publicat un articol, însoțit de o secvență video preluată de la postul de televiziune afiliat lui Renato Usatîi. În știrea intitulată ” „Greviștii” lui Usatîi: Filmează așa, încât să nu se vadă mâncarea!” „, am relatat despre faptul că imaginile video preluate de la B TV, i-au dat de gol pe așa-zișii greviști ai Partidului Nostru.

În cadrul unui reportaj realizat în incinta Primăriei, se aude foarte clar cum unul din consilierii lui Usatîi îi spune cameramanului să fie atent ce filmează, ca să nu se vadă mâncarea.

„Mergi, filmează astfel încât să nu se vadă mâncarea…”

Postul de televiziune afiliat lui Renato Usatîi neagă că ar fi fost vorba de mâncare, legându-se de niște cutii despre care Telegraph Moldova nu a menționat nimic în articolul vizat de API. Totuși probabilitatea ca membrii Partidului Nostru să ascundă mâncarea de ochii presei este mare, dacă este să luăm în calcul și imaginile video publicate de Ziarul Național, în care se vede clar cum în sediul Primăriei Bălți se duc pachete cu mâncare.

Ulterior, postul de televiziune afiliat lui Usatîi a realizat un material tendențios și agresiv, în care portalul Telegraph Moldova a fost defăimat, așa-zișii jurnaliști de la B TV folosind un limbaj vulgar.

Astăzi, portalul nostru de știri a fost contactat de Lilia Zaharia, o doamnă care s-a prezentat ca fiind de la ONG-ul „API”. Aceasta a cerut opinia Telegraph Moldova vis-a-vis de acuzațiile aduse de directoarea televiziunii afiliate lui Usatîi.

Chiar dacă în cadrul discuției, la un moment dat Lilia Zaharia recunoaște că Telegraph Moldova nu a montat în nici un fel acea secvență video, aceasta a realizat un material tendențios, ce-l avantajează direct pe Renato Usatîi și Partidul Nostru. Mai mult ca atât, dacă în privat Lilia Zaharia ne-a declarat că orice limbaj ofensator nu se acceptă și e condamnabil, în articolul despre respectivul caz, nu a condamnat limbajul de bulevard folosit de așa-numiții jurnaliști de la B TV.

De asemenea, Lilia Zaharia a evitat să ne spună după ce criterii se conduce atunci când condamnă anumite surse media, sau jurnaliști, inclusiv pentru limbajul folosit.

Telegraph Moldova condamnă orice acțiuni de intimidare a presei libere. Atragem atenția că nu este primul caz când ONG-ul condus de Petru Macovei, realizează materiale tendențioase la adresa portalului nostru de știri cu scopul de a ne intimida. Articolul manipulator realizat de Lilia Zaharia a fost preluat imediat și de Ziarul de Gardă.

Reamintim că ONG-ul „API” este finanțat cu sume imense din banii donatorilor străini pentru a se documenta și a informa corect populația, însă în repetate rânduri articolele publicate de reprezentanții sai au fost părtinitoare, doar parțial documentate și lipsite de profesionalism, în multe cazuri dovedind un interes politic în relatarea faptelor. Mai mult, API nu reacționează de exemplu la minciunile postului de televiziune Jurnal TV, post despre care se vehiculează că e finanțat inclusiv de Renato Usatîi, așa cum reiese din interceptările Anei Ursachi.

Pentru transparență și obiectivitate, mai jos publicăm screenshoturi cu discuția cu Lilia Zaharia:

 

 

loading...

Comments are closed.