Termoelectrica îndeamnă consumatorii debranșați sau care au primit facturi mari să se adreseze pentru recalculare

Consumatorii din Republica Moldova, debranșați de la încălzirea centralizată și care sunt revoltați că au primit facturi mari pentru tranzitul țevilor de încălzire prin apartamente, sunt îndemnați să se adreseze la Termoelectrica pentru recalculare.

Potrivit directorului întreprinderii, Termoelectrica nu are temei să intervină pentru a modifica formulele de calcul, dar va analiza dacă acestea au fost aplicate corect atunci când s-a emis factura.

„Toate apartamentele, mai ales astea debranșate, trebuie să contribuie la niște lucruri esențiale într-un bloc. E vorba de locurile de uz comun, avem casa scării, etajul tehnic, subsolul, toți trebuie să contribuie într-o măsură oarecare la încălzirea suprafețelor respective. În situația când proprietarul de apartament consideră că factura e greșită sau cifra nu e justificată, neapărat să se sesizeze Termoelectrica, printr-o scrisoare sau la telefon”, a declarat directorul Termoelectrica, Iurie Rozlovan.

În 2022, Curtea Constituțională a constatat că Societatea pe Acțiuni Termoelectrica percepea ilegal bani de la consumatorii debranșați de la încălzirea centralizată, dar care plăteau în continuare pentru tranzitul țevilor prin apartamente.

Printr-o metodologie ulterioară, aprobată prin hotărâre de Guvern, acești consumatori achită totuși factura la căldură pentru spațiile tehnice din blocul respectiv.

Potrivit datelor Termoelectrica, în total, aproximativ 25 de mii de apartamente sunt debranșate de la încălzirea centralizată.

Total
0
Shares
Total
0
Share