Un nou post de televiziune pe piața audiovizuală

Membrii Consiliului Audiovizualului (CA) au votat în ședința publică din 23 decembrie curent în favoarea eliberării licenței de emisie, pentru o perioadă de nouă ani, serviciului media audiovizual de televiziune „Surprize TV”. Potrivit proiectului editorial prezentat autorității de reglementare, postul va fi unul tematic, urmând să difuzeze conținut distractiv–cultural adresat copiilor, adolescenților, părinților și familiilor din țară.

Reprezentanta postului a susținut, în cadrul ședinței CA, că „Surprize TV” este construit pe baza unui model editorial care pune accent pe educație, cultură, tradiție, creativitate și divertisment responsabil, respectând cerințele legislației audiovizuale și adaptându-se nevoilor publicului modern.

Proiectul editorial al serviciului media audiovizual în cauză mai prevede că misiunea postului TV este de a crea un spațiu media sigur și constructiv, unde copiii și tinerii pot învăța, crea și evolua, iar familiile pot beneficia de conținut de calitate, util, inspirațional și potrivit tuturor vârstelor. Postul urmărește să:

– ofere programe educaționale și culturale relevante;
– susțină și promoveze tinerii artiști și producătorii locali;
– contribuie la formarea gustului artistic, etic și cultural al publicului;
– creeze punți între generații prin programe dedicate familiei;
– dezvolte parteneriate transfrontaliere în domeniul cultural și educațional.

„Surprize TV” își va organiza politica editorială în jurul conținutului local, produs în Republica Moldova, în studio-ul propriu și în colaborare cu artiști, copii, educatori și specialiști din diverse domenii. Postul va emite 24/24, iar grila de programe va conține: emisiuni în premieră zilnică, reluări, blocuri muzicale cu repertoriu național și european, producții tematice culturale și educaționale. Limba programelor „Surprize TV” este preconizată a fi româna, urmând să fie utilizată în aproximativ 80% din totalul produselor ce vor fi difuzate.

Postul TV va avea acoperire la nivel național și va fi transmis prin intermediul distribuitorilor de servicii media autorizați, precum și pe platformele digitale ale furnizorului.

În intervenția sa, vicepreședinta CA, Aneta Gonța, a subliniat că este binevenită apariția unui nou post tematic destinat copiilor, întrucât cererea pentru servicii media audiovizuale de nișă este confirmată prin mai multe sondaje de opinie, realizate inclusiv în 2025. Ea a punctat că, ținându-se cont de faptul clasificării postului ca furnizor național, acesta va trebui să producă zilnic cel puțin 8 ore de produs local. Totodată, Aneta Gonța a ținut să menționeze că, în activitatea sa, furnizorul în discuție va trebui să se conformeze rigorilor juridice și etice privind protecția minorilor în spațiul audiovizual.

Total
0
Shares
1 Informație relevantă

Puteți comenta pe Facebook.

 
Total
0
Share