Unii juriști critică modul în care a fost reținut Procurorul General suspendat, Alexandr Stoianoglo

Unii juriști critică modul în care a fost reținut Procurorul General suspendat, Alexandr Stoianoglo, denunțând viciile procedurale și exprimându-și opinia că scenariul ar fi fost minuțios pregătit pentru a servi societății un spectacol televizat, scrie ipn.md

Juristul Nicolae Eșanu crede că decizia CSP de a desemna un procuror pentru a examina sesizarea deputatului Lilian Carp și ulterioara reținere a lui Stoianoglo ar fi fost acțiuni regizate din timp.

„În justiție, modul în care se procedează este extrem de important. Modalitatea în care s-a acționat este catastrofală. Legislația prevede un mecanism special de atragere la răspundere a Procurorului General – procurorul desemnat trebuie să examineze minuțios tot dosarul. Au trecut doar două ore de la momentul în care CSP și-a dat acordul și anunțarea urmăririi penale. Avem senzația că s-a știut din timp numele procurorului ce urma să fie desemnat. Al doilea lucru care trezește bănuială,este ce materiale a examinat procurorul Furtună? Toate aceste indicii ne duc la ideea că totul a fost pregătit din start și acolo a fost doar un joc de teatru”, a spus Nicolae Eșanu în cadrul emisiunii „Moldova în direct” de la postul public de televiziune.

Și expertul în drept constituțional, Teodor Cârnaț, spune că procedura de reținere a Procurorului General suspendat a fost una viciată și discreditează ideea luptei cu corupția.

„Scenariul a fost concertat cu cei de la SIS, cu unii membri ai CSP și am fost martorii când un Procuror General a fost reținut având la bază 4 capete de acuzare. Astfel de proceduri intră în contradicție cu drepturile omului, cu valorile statului de drept și intră în contradicție cu demnitatea. Putea să fie Stoianoglo cel mai mare criminal, dar trebuia să i se ofere posibilitatea de a se apăra, de a-și expune punctul de vedere la ședința CSP”, a spus Teodor Cârnaț.

Procurorul General suspendat, Alexandr Stoianoglo, a fost reținut marți pentru 72 de ore. Ieri, procurorul de caz, Victor Furtună, a cerut 30 de zile de arest pentru Stoianoglo, iar cererea sa va fi examinată astăzi la Judecătoria Chișinău, sediul Ciocana.

Total
0