Vinurile moldovenești au fost promovate în cadrul a două evenimente dedicate pieței nipone

În data de 26 mai, vinurile din Republica Moldova au fost promovate la Tokyo, Japonia, în cadrul a două evenimente cu scopul de a consolida prezența pe piața niponă și de a atrage noi parteneri comerciali.

Primul eveniment s-a desfășurat la sediul Agenției Japoneze pentru Cooperare Internațională (JICA), unde reprezentanții presei japoneze au descoperit tradiția vitivinicolă moldovenească. Al doilea eveniment a fost găzduit de unul dintre cei mai mari importatori de vinuri din Japonia și a inclus o degustare exclusivistă, cu participarea a 60 de distribuitori și pasionați de vin.

Prezent la eveniment, ministrul Agriculturii și Industriei Alimentare a declarat că vinul moldovenesc reflectă tradiții de convivialitate și emoție, regăsite și în cultura japoneză.

Exporturile de vin moldovenesc către Japonia sunt în creștere, 2024 fiind cel mai bun an de până acum, cu 409 mii litri livrați, comparativ cu 209 mii litri în 2023 și 283 mii litri în 2022.

Tot în acest an, la Tokyo, a fost deschisă reprezentanța Oficiului Național al Viei și Vinului, ca parte a unei strategii de extindere a relațiilor comerciale și culturale în domeniul vinificației între Republica Moldova și Japonia.

Total
0
Shares
Total
0
Share