Premier Energy Distribution avertizează consumatorii din Republica Moldova asupra unor tentative de înșelătorie, prin care persoane necunoscute îi contactează telefonic, solicitând date din buletinul de identitate și amenințând cu deconectarea energiei electrice pentru două săptămâni.
Potrivit operatorului, schimbarea contoarelor se realizează doar planificat, pe baza unor ordine de lucru care includ deja adresa electrică (numărul locului de consum – NLC). Pentru acest proces nu sunt necesare date personale, iar compania nu le solicită telefonic.
Mai mulți consumatori au semnalat că au fost apelați de persoane care pretindeau că urmează să înlocuiască contoarele și solicitau numele complet, adresa și datele din actul de identitate.
”Pentru a fi mai convingători, aceștia recurgeau la amenințări voalate, sugerând că în caz de refuz consumatorii ar putea fi deconectați de la energie electrică pentru două săptămâni. Unele apeluri proveneau de pe numere mobile cu 9 sau 11 cifre, inclusiv în zilele de odihnă”, se arată în comunicatul Premier Energy.
Compania recomandă consumatorilor să nu divulge date personale la telefon, să verifice autenticitatea solicitărilor și să raporteze imediat tentativele de fraudă la poliție. Pentru sesizări și incidente în rețea, consumatorii pot apela Serviciul 24h al operatorului la 022 43 11 11 sau la numărul local indicat pe factură.