ANTA avertizează despre respectarea timpului de muncă și odihnă a conducătorilor auto

 

Agenția Națională Transport Auto (ANTA) îndeamnă operatorii de transport rutier, precum și conducătorii auto care efectuează transport rutier contra cost de mărfuri și persoane, să adopte măsuri necesare pentru respectarea timpului de muncă și de odihnă.

Acțiunea este necesară pentru a preveni cauzele generatoare de accidente rutiere și conștientizarea necesității de siguranță rutieră.

Conform prevederilor Acordului european privind activitatea echipajelor vehiculelor care efectuează transporturi internaționale pe șosele (AETR) menite să dezvolte și să îmbunătățească transporturile rutiere de mărfuri și pasageri, trebuie respectate cerințe cum ar fi timpul legal de conducere: maximum 9 ore pe zi (10 ore în cazuri excepționale); maximum 56 de ore pe săptămână.

De asemenea, pauzele sunt obligatorii: pauză de 45 de minute după maximum 4 ore și 30 de minute de conducere continuă; pauză de cel puțin 11 ore (incluzând pauza de 45 minute) la fiecare 24 de ore. Monitorizarea timpului de conducere: utilizarea obligatorie a tahografelor pentru a înregistra timpul de conducere și de odihnă și verificarea pe cartelele tahografice ale conducătorilor auto utilizate, modul în care aceștia respectă prevederile legale în vigoare privind perioadele de conducere și de odihnă.

Respectiv, pot efectua operații de montare, reparare și/sau verificare a tahografelor și/sau a limitatoarelor de viteză numai întreprinderile înregistrate în acest scop de Agenție, conform prevederilor Codului transporturilor rutiere.

În Republica Moldova activează şase agenți economici ce desfășoară activitatea de montare, reparare și/sau verificare a tahografelor și/sau a limitatoarelor de viteză.

Potrivit ANTA, sunt admise spre montare și utilizare pe teritoriul Republicii Moldova doar tahografele, care dețin certificate de examinare conform legislației sau care au fost omologate în altă țară conform procedurilor de omologare prevăzute de normele adoptate.

”Se consideră o contravenție în domeniul transportului rutier lipsa tahografului și/sau a limitatorului de viteză sau utilizarea unui echipament fraudulos capabil să modifice înregistrările aparatului de înregistrare și/sau ale dispozitivului de limitare a vitezei, falsificarea foilor de înregistrare ori a datelor descărcate de pe tahograf și/sau de pe cartela tahografică a conducătorului auto, efectuarea transportului rutier cu un vehicul rutier condus de o persoană care utilizează o cartelă tahografică ce nu îi aparține, o cartelă tahografică falsificată sau una obținută în baza unor acte false”, precizează ANTA.

Tahografele și limitatoarele de viteză montate pe vehiculul rutier trebuie verificate periodic, o dată la 2 ani, în ateliere înregistrate oficial în Registru de pe teritoriul Republicii Moldova.

Total
0
Shares
Total
0
Share