Alte știri

Ex-angajatul TV8 publică știri false despre Maia Sandu? Lidera PAS amenință că va pune SIS-ul pe urmele acestor surse

Pinterest LinkedIn Tumblr

Maia Sandu, lidera PAS, denunță pe Facebook lansarea unei știri false despre ea, pe un site de fake-news-uri. Mai mult, șefa PAS mai amenință că va pune SIS-ul pe urmele acestor surse media obscure.

”Noi lucrăm de zor, ne pregătim de campanie. Nu am timp să citesc site-urile mincinoase, dar am auzit că unii mă vor bolnavă. Vreau să știți că mă simt foarte bine, lucrez alături de o echipă mare și puternică și degrabă, în mai puțin de 2 luni, în calitate de Președinte, voi cere SIS-ului să prezinte public toate personajele care stau în spatele site-urilor de știri false”, a scris Maia Sandu pe Facebook, dar fără să anexeze și vreun link la știrea falsă.

La solicitarea Telegraph.md, Partidul Acțiune și Solidaritate ne-a comunicat, că știrea falsă a fost publicată pe site-ul de fake-news-uri ZiarulMoldovei.site, gestionat de un fost angajat al Nataliei Morari.

În iulie 2020, o investigație RISE a scos la iveala o adevărată „fabrică” de ştiri false în Moldova. Printre cei implicați se numără angajatul postului de televiziune TV8 Corneliu Ababii. În ultimii patru ani, bărbatul a creat zeci de site-uri pe care erau publicate fake news-uri, scrie publika.md

Potrivit investigației, multe dintre portalurile cu știri false au fost create de Corneliu Ababii, editor de imagine la TV8.

Reporterii de investigație au scris că acesta a lansat majoritatea site-urilor în 2016-2017. Unele dintre ele ar fi fost abandonate sau suspendate ulterior, iar în locul lor au apărut altele noi. Printre ele se numără actualnews.info, actual-news.site sau ziarulmoldovei.site.

În total, jurnaliștii RISE au identificat 27 de portaluri care foloseau numărul unic de identificare utilizat de Corneliu Ababii.

Reporterii au reușit să discute cu acesta. El le-a spus că portalurile au fost create în scopuri financiare şi a precizat că nu scrie știrile false, doar administrează partea tehnică.

Drept răspuns la articolul RISE, TV8 a anunțat printr-un comunicat de presă că a reziliat contractul cu Ababii.

Totodată, instituţia media a condamnat cu vehemență crearea, scrierea și distribuirea articolelor ce conțin informații false și se disociază de astfel de acțiuni.

Anterior, SIS a blocat 52 de site-uri care au difuzat ştiri false legate de subiectul COVID-19.

loading...

Comments are closed.