Alte știri

În atenția celor care ironizează pe seama „tancurilor rusești”. Iată dovezi despre implicarea Rusiei în alegerile din SUA!

Pinterest LinkedIn Tumblr

Dezvăluiri spectaculoase despre implicarea Rusiei în alegerile din SUA. Cum a plătit Moscova grupuri de ‘trolls’ pentru a manipula!

Tentativele de manipulare politică prin interese legate de Moscova pe reţelele sociale în timpul campaniei electorale prezidenţiale din 2016 în SUA au fost mult mai vaste decât se estimase iniţial. Facebook, Twitter şi Google se află în vizorul Congresului american, care anchetează o posibilă ingerinţă rusă în campania care a dus la victoria lui Donald Trump şi care consideră că reţelele sociale au servit drept platforme pentru propaganda venită din Rusia.

Mai multe comisii parlamentare urmează să audieze reprezentanţi ai acestor trei companii marţi şi miercuri.

Facebook a declarat la începutul lunii octombrie că aproximativ „10 milioane de persoane în SUA” au vizionat conţinuturi sponsorizate („ads”, reclame) finanţate de aproape 500 de conturi activate din Rusia şi care ar fi putut fi folosite pentru a manipula opinia publică, în special prin accentuarea faliilor ideologice în cadrul societăţii americane.

Potrivit Facebook, aceste conţinuturi au fost finanţate de o entitate rusă numită „Internet Research Agency” şi destinată să difuzeze conţinuturi pe reţelele sociale prin conturi false de utilizatori.

Potrivit serviciilor de informaţii americane, Moscova a plătit în campania din 2016 grupuri de „trolls” (utilizatori de Internet răuvoitori sau provocatori), precum Internet Research Agency, pentru a difuza mesaje defavorabile candidatei democrate Hillary Clinton şi favorabile rivalului său victorios republicanul Donald Trump.

Între alte „ads” (reclame), Facebook a relevat că acest organism cu sediul la Sankt-Petersburg difuzase de asemenea conţinuturi neplătite – „postări” tradiţionale – care au afectat un număr mult mai important de utilizatori, potrivit mărturiei scrise pregătite de Facebook în vederea audierilor sale în Congres şi citată de Wall Street Journal şi Washington Post luni.

Potrivit acestui document, între 2015 şi 2017, Internet Research Agency a publicat 80.000 de ori pe reţele şi 29 milioane de utilizatori au primit aceste difuzări pe canalul lor de ştiri, ridicând această cifră la 126 milioane, ţinând seama de redifuzări, comentarii şi menţiuni „like”.

new mediaPe blogul său oficial, Google a recunoscut luni, pentru prima oară în mod oficial, că a găsit de asemenea conţinuturi de acelaşi gen.

„Am găsit probe ale unor tentative de deturnare a platformelor noastre în timpul alegerilor americane din 2016 prin actori legaţi de Internet Research Agency în Rusia”, a scris Google, care se referă la o „activitate limitată” pe motorul de căutare şi platforma sa video YouTube.

Conform YouTube, Google a identificat 18 canale (suspendate de atunci de companie) „legate într-adevăr” de campanie şi care publicaseră în jur de 1.100 de filmuleţe în limba engleză ce păreau să aibă un conţinut politic. Ele au cumulat 309.000 de vizualizări în SUA în cele 18 luni care au precedat alegerile.

Potrivit unei surse apropiate dosarului, Twitter a identificat la rândul său 36.746 conturi (adică 0,012% din numărul total de conturi Twitter) legate aparent de un cont rusesc şi care au „generat în mod automat conţinuturi legate de alegeri” în cele trei luni care au precedat scrutinul.

Aceste conturi au difuzat în jur de 1,4 milioane de mesaje Twitter legate de alegeri, care au produs 288 de milioane de interacţiuni pe reţea.

Moscova a dezminţit de mai multe orice amestec în campania electorală americană.

 

loading...

Comments are closed.