Primăria municipiului Chișinău reamintește locuitorilor capitalei că platforma electronică „eu.chisinau.md” este funcțională și oferă posibilitatea de a depune online sesizări cu privire la problemele din oraș, adresate autorităților administrației publice locale, transmite Telegraph.md
Un raport despre funcționalitatea platformei de sesizări electronice a fost prezentat luni, în cadrul ședinței operative a serviciilor municipale, de către secretarul Consiliului municipal, Adrian Talmaci.
Până la data de 15 iunie a.c., pe platforma „eu.chisinau.md” au fost depuse circa 1800 de cereri în formă electronică, iar 1184 au fost soluționate.
Problemele soluționate deja se referă la salubrizarea parcurilor și a zonelor verzi, a malurilor unui lac, iluminarea străzilor, a intrărilor în parcuri și curți de blocuri, repunerea în funcție a semafoarelor la trecerile de pietoni, aplicarea marcajului rutier, evacuarea construcțiilor de beton de pe străzi și căile pietonale care prezentau pericol pentru trecători, evacuarea deșeurilor menajere..
În context, primarul general, Ion Ceban, a îndemnat chișinăuienii să depună solicitările lor online, prin intermediul platformei „eu.chisinau.md”, remarcând totodată că municipalitatea este la curent cu problemele orașului și că autoritățile fac tot posibilul pentru a ajunge la fiecare solicitare depusă de cetățeni și a o rezolva. „Știm că mai sunt unele probleme tehnice, dar echipa de dezvoltare le remediază. De asemenea este în faza finală de elaborare și versiunea mobilă a platformei”, a precizat edilul.
Din totalul de solicitări depuse, 506 se află în lucru, fiind în gestiunea preturilor de sector, 232 au fost respinse, 14 cereri sunt amânate, iar 62 de sesizări au statut de nou intrate, fiind raportate pe parcursul weekend-ului. Cele mai multe probleme sesizate prin intermediul paginii web „eu.chisinau.md”, au fost înregistrate în sectorul Botanica, cca 530 de cereri.