Profesor islandez: 14 lucruri care nu mai au ce să caute într-o școală din secolul XXI

Profesor islandez 14 lucruri care nu mai au ce să caute într-o școală din secolul XX,educatie moldova, guvernul sandu, liliana nicolaescu onofrei ministerul educatiei, scolille din moldova, universitatea de stat, 

Ingvi Hrannar Ómarsson, profesor de școală primară și consilier didactic, a fost selectat de portalul hundred.org drept unul dintre profesorii influenți la nivel global. Cu speranța că va provoca discuții aprinse despre viitorul educației, el a făcut o listă cu elementele care caracterizează, din punctul său de vedere, o școală învechită/demodată/ desuetă în secolul 21.

1. Existența unei săli de computere/ laborator de informatică în care se intră o dată pe săptămână si se utilizează computerele timp de 50 minute (ideea e că ceea ce numim ”computer skills” nu trebuie dezvoltate în cadrul unor ore speciale, ci la orele diverselor discipline).
2. Clasele izolate, în două moduri: (1)izolate de părinți, care nu au voie să intre în școală si (2)de lumea din afară, inclusiv de cea virtuală (resursele internet) – de reținut conceptul de Extra Open Schooldays = părinții sunt încurajați să intre în clase/ școală în fiecare zi).
3. Nu au wi-fi, astfel încât să se poată învăța oriunde, oricând.
4. Interzicerea telefoanelor și tabletelor – acestea nu trebuie interzise, ci folosite în procesul de învățare, de ex., pentru a face poze, a edita filme, a accesa siteuri/bloguri etc.
5. Un responsabil cu computerele, care se ocupă în principal de partea tehnică – acesta trebuie să fie înlocuit cu un coordonator IT, care să îi sprijine efectiv pe profesori și elevi în procesul de învățare.
6. Are profesori care nu împărtășesc experiențe, care lucrează izolat – nu comentează pe bloguri, nu discută ideile cu ceilalți etc.
7. Nu are pagină de Facebook sau twitter – nu e de ajuns să producă un buletin informativ periodic, ci e nevoie de informare regulată ( If you don’t tell your story, someone else will).
8. Mâncare nesănătoasă la cantină – nu au hrană organică provenită din ferme proprii și copiii nu contribuie la servirea mesei (să strângă masa etc., acțiuni considerate a fi parte din procesul de creștere și învățare).
9. Incep cursurile la ora 8 – pentru adolescenți este o oră foarte nepotrivită.
10. Iși cumpără logo-ul, designul paginii web – acestea ar trebui realizate în școală, sub forma unui proiect.
11. Bibliotecile sunt cele traditionale, cu rafturi cu cărți – în sec. 21 biblioteca trebuie să fie un spatiu de relaxare, de citit, de accesare a unor device – uri, de editare video etc.
12. Toți elevii primesc același set de cunostințe – a-i pune pe elevi în aceeași clasă pe criteriul vârstei este un lucru depășit, pentru că educația ar trebui să fie individualizată, iar elevii ar trebui să lucreze pe grupe, în funcție de nevoi specifice și nu de vârstă.
13. Un curs/ atelier de formare pe lună, comun, la care participă toți profesorii –programele de dezvoltare profesională ar trebui să fie individualizate pentru fiecare profesor în parte.
14. Teste standardizate care măsoară calitatea educației- acestea mărginesc oferta curriculară și nu duc la formarea acelor deprinderi de care avem nevoie azi și in viitor, pentru meserii care nici măcar nu s-au inventat.
Total
0
Shares
 
Total
0
Share