Economic

99 de antreprenori vor primi finanțare în sumă de 8,4 milioane de lei pentru digitalizarea afacerii

Pinterest LinkedIn Tumblr

Digitalizarea, modernizarea dar și dezvoltarea IMM-urilor sunt printre principalele priorități de pe agenda Ministerului Economiei și Infrastructurii. Pentru realizarea acestor obiective, 99 de companii din Republica Moldova vor primi finanțare în suma totală de circa 8,4 milioane lei pentru îmbunătățirea sau transformarea procesului de afaceri prin utilizarea tehnologiilor digitale. Banii vor fi alocați prin „Instrumentul de susținere privind digitalizarea IMM”, finanțat din bugetul de stat și suplinit din fondurile partenerilor de dezvoltare (Uniunea Europeană și GIZ Moldova).

Implementarea proiectelor investiționale vor genera  investiții în economie de circa 10 milioane lei. La  cel de-al doilea Concurs de proiecte din cadrul instrumentului de suport au participat 210 companii, care au trecut printr-un proces complex de selectare. Potrivit deciziei Comitetului extern de supraveghere al  programului, care s-a desfășurat în regim online,  46 de afaceri  vor beneficia de Grant în valoare de până la 200 de mii de lei fiecare pentru digitalizarea proceselor în cadrul întreprinderii, iar alte 53 – de Business Vouchere de până la 20 de mii lei fiecare pentru accesarea serviciilor de dezvoltare a paginilor web și setare pe pagini de socializare ale afacerii.

Președintele Comitetului de supraveghere a Instrumentului de Suport, secretarul de stat al MEI, Iuliana Drăgălin, a evidențiat importanța digitalizării afacerilor pentru asigurarea rezilienței la crizele economice, precum cea cauzată de pandemia COVID-19: „În această perioadă este imperativ ca antreprenorii să-și modernizeze modelele de  afaceri, orientându-se  spre platformele online, pentru a-și putea valorifica mai ușor produsele și serviciile”.

La rândul său, directorul general ODIMM, Iulia Costin, a apreciat interesul continuu al antreprenorilor pentru modernizarea proceselor de producție, a  capacității de inovare și a strategiilor de marketing: „Suntem convinși că utilizarea tehnologiilor informaționale și a celor digitale vor spori în mod semnificativ competitivitatea companiilor atât pe piața internă, cât și externă”.

Din totalul celor 46 de companii selectate pentru obținerea de Granturi circa 29,4% sunt din domeniul prestări servicii, 23,5% – industria prelucrătoare, 19% – agricultură, 9,8% – practică activități în domeniul tehnologiilor informaționale și comunicații,  5.9% – alimentație publică, iar circa 12% în alte domenii (activități de cazare, agrement, construcții, transport etc). 59% din companii sunt localizate în mun. Chișinău, 19% – în regiunea de Nord a țării, 16% – în Centru, iar 6% – în regiunea de Sud și UTA Găgăuzia.

Totodată, cele 53 de întreprinderi care au fost aprobate spre finanțare în cadrul suportului sub formă de Business Voucher vor putea contracta servicii de dezvoltare a propriei pagini web, setării pe pagini de socializare, elaborarea profilului on-line și descrierii activității companiei și produselor acesteia, aderarea la platforme de tip market-place, ce oferă posibilități de plăți online și aspecte logistice integrate.  Din numărul total de companii care vor beneficia de Vouchere, 46% își desfășoară activitatea în municipiul Chișinău, 23% în Nord, 21% în regiunea Centru, iar restul de 10 la sută sunt înregistrate în regiunea de Sud și UTA Găgăuzia.

loading...

Comments are closed.