Studiile la distanță nu sunt o problemă pentru universități. Ministerul Educației apreciază adaptabilitatea acestora la noile realități

Continuarea desfășurării online a activităților didactice, în perioada 21-24 aprilie, dinamica prezenței și sănătatea studenților în cămine, în contextul pandemiei cu COVID-19, au fost principalele subiecte discutate astăzi, 16 aprilie, de către ministrul Educației, Culturii și Cercetării, Igor Șarov, în cadrul unei ședințe online cu rectorii universităților din Republica Moldova, transmite Telegraph.md

În același context, s-a discutat și despre organizarea procesului didactic online pentru toți studenții, dar în mod special, pentru studenții absolvenți, care sunt în proces de prezentare online a proiectelor/tezelor de licență/master și care trebuie să fie evaluați, oferindu-li-se toate șansele de finalizare a programelor de studii superioare.

Totodată, ministrul Igor Șarov a mulțumit rectorilor instituțiilor de învățământ superior pentru implicarea voluntară a universităților în lupta contra Covid-19: „În această perioadă dificilă pentru țara noastră, am demonstrat tuturor că suntem solidari și vom face față tuturor provocărilor. Apreciez implicarea cadrelor didactice care într-un timp extrem de restrâns au reușit să se adapteze procesului de desfășurare a activităților didactice online, utilizând  toate posibilitățile tehnologiilor informaționale și comunicaționale, inclusiv tehnologiile sincrone/asincrone, și găsind soluții flexibile și inovatoare” a punctat ministrul.

În context, Nadejda Velișco, șef Direcție politici în domeniul învățământului superior, a prezentat recomandările Ministerului Educației, Culturii și Cercetării privind continuarea activităților didactice online și anume: înlocuirea examenelor tradiționale față în față cu o varietate de formate alternative de evaluare, cum ar fi: eseuri, rapoarte, fișe cu probleme, studii de caz, proiecte, portofolii și alte formate, elaborarea de sarcini online pentru lichidarea restanțelor academice a studenților, ajustarea calendarului academic pentru studenții care au probleme tehnice cu conexiunea la internet sau lipsa echipamentului de calcul etc.

La rândul lor, rectorii instituțiilor de învățământ superior au vorbit despre numărul de studenți încadrați în cadrul procesului educațional la distanță, metodele și tehnologiile folosite și măsurile de protecție întreprinse de instituții în lupta contra COVID-19.

La final, ministrul Igor Șarov a reiterat faptul că sănătatea studenților și profesorilor este prioritară în aceste condiții.

Total
0
Shares
 
Total
0
Share