Alte știri

Agenția Națională pentru Sănătate Publică vine cu recomandări în ce privește activitatea fizică pe perioada de izolare la domiciliu

Pinterest LinkedIn Tumblr

Agenția Națională pentru Sănătate Publică vine cu o serie de recomandări în ce privește activitatea fizică pe perioada de izolare la domiciliu, relatează Telegraph.md

ANSP atrage atenția că activitatea fizică stimulează sistemul imunitar și, combinată cu tehnicile de relaxare, previne anxietatea, stările de stres și depresie.

Astfel, pentru adulți sunt recomandate 30 de minute de activitate fizică moderată ori 15-20 de minute de activitate fizică intensă pe zi, iar pentru copii și adolescenți sunt recomandate 60 de minute de activitate fizică moderată ori 30 de minute de activitate fizică intensă, zilnic.

De asemenea, ANSP menționează că activitatea fizică în perioada de izolare la domiciliu poate fi realizată și în lipsa echipamentului sportiv specializat sau a spațiilor largi.

Iată setul de recomandări al Agenției Naționale pentru Sănătate Publică:

Activitățile casnice sunt activități fizice

  • Aspirarea covoarelor
  • Ștergerea prafului de pe suprafețe
  • Spălatul podelelor, ferestrelor, băii
  • Spălatul rufelor
  • Gătirea bucatelor
  • Grădinăritul

– Faceți pauze active, cât mai des

  • Ridicați-vă cât mai des de pe scaun, cel puțin o dată la fiecare 30 de minute.
  • Dansați, cel puțin 10 minute
  • Jucați-vă activ cu copiii, cel puțin 10 minute
  • Săriți coarda, cel puțin 1 minut
  • Mergeți pe loc, cel puțin 10 minute
  • Urcați scările din casă – 10 minute
  • Folosiți obiecte (scaun mic, cărți, suport de lemn) pentru urcare – coborâre, cel puțin 10 minute
  • Socializați la telefon sau prin alte mijloace de comunicare, mișcându-vă prin casă

-Relaxați-vă

Faceți-vă timp liber pentru ceea ce vă aduce plăcere și bucurie:

  • ascultați muzică
  • citiți
  • practicați jocuri de masă, de societate (în familie, la telefon, alte mijloace tehnice de comunicare)
  • faceți puzzle-uri, altele
  • desenați, pictați, fotografiați, etc

-Dormiți

  • dormiți noaptea cel puțin 7-8 ore
  • dormiți scurt, dar profund la amiază – 10-15 minute
  • meditați și respirați profund

-Plimbări în raza maximă de 50 m de casă

  • Respectați distanța socială de cel puțin 2 m
  • Evitați terenurile de joacă ori de sport, nu atingeți cu mâinile suprafețele obiectelor din aceste spații, supravegheați copiii
  • Când reveniți acasă, spălați-vă pe mâini cu apă și săpun, cel puțin 20 de secunde ori dezinfectați-le cu soluții ce conțin alcool, cel puțin 70%

Citește și: 10 sfaturi oferite de experți pentru a face cumpărături în siguranță

loading...

Comments are closed.