Agenția pentru Protecția Consumatorului atenționează asupra respectării normelor sanitare în piscine

Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCSP) a atenționat populația că, în pofida caniculei, când piscinele, bazinele de înot şi lacurile sunt tot mai vizitate de doritorii de a se răcori, totuși trebuie alese doar locurile special amenajate, autorizate, și care să corespundă tuturor cerințelor sanitaro-igienice pentru a evita posibilele riscuri pentru sănătate, transmite Moldpres

Potrivit Agenției, trebuie acordată atenție maximă la următoarelor aspecte: tarifele pentru servicii trebuie să fie afișate în loc vizibil, ca să poată să fie consultate de fiecare consumator; prestatorul de servicii e obligat să ofere bon de casă sau oricare alt document pentru serviciile pe care le achită consumatorii; este necesar să existe și să fie afișat la loc vizibil Regulamentul ce conține măsurile de igienă ce trebuie respectate de cei care folosesc bazinele de înot/piscina.

De asemenea, este necesar să existe un registru de evidență a calității apei pentru scăldat; agentul economic are obligația de a pune la dispoziția publicului, la solicitare, rezultatele monitorizării apei din bazin/piscină; să existe anexe la bazinele de înot și piscine (vestiare, dușuri și grupuri sanitare separate), cu respectarea condițiilor de dotare a materialelor necesare igienei personale. Totodată, este necesar ca accesul în piscine a persoanelor cu plăgi deschise, dermatoze sau boli transmisibile să fie interzis.

„Dacă prestatorul de servicii oferă în arendă echipamente pentru scăldat, fiți atenți la: afișarea vizibilă a tarifelor serviciilor de care doresc să beneficieze; afișarea în mod vizibil a informațiilor despre serviciile oferite și condițiile pe care trebuie să le respecte cei care doresc închirierea unor echipamente; existența avertismentelor cu interdicția utilizării de către persoane cu de o anumită vârsta sau greutate;  existența informațiilor în limba româna cu privire la modul de folosință a produsului închiriat și măsurile de securitate ce trebuie luate cu ocazia utilizării produsului închiriat; afișarea la vedere a regulilor de conduită și a avertismentelor asupra riscurilor previzibile;  consumatorii trebuie să respecte modul corect de utilizare si sa se informeze asupra potențialelor riscuri”, indică instituția.

Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței vine cu îndemnul către cetăţeni să fie precauți când aleg locurile în care se odihnesc. Or, în caz că se confruntă cu prestatori de servicii ce nu le respectă drepturile în calitate de consumator, să sune la Telefonul Consumatorului – 022 51 51 51.

Total
0
Shares
Total
0
Share