Social

Ai burta prea mare? Aceste 7 alimente te ajută să slăbeşti cu succes

Pinterest LinkedIn Tumblr

Nu faptul că mănînci te îngraşă. Dimpotrivă, împrieteneşte-te cu alimentele potrivite şi kilogramele în plus se vor topi în scurtă vreme. Iată 7 alimente din lista de aur a nutriţioniştilor, care te ajută să arzi caloriile.

1. Ceareale integrale. Cerealele integrale au ceea ce specialiştii numesc „index de saţietate”, ceea ce înseamnă că te satură repede. Sînt bogate în fibre solubile, care reduc colesterolul din sînge şi nu cresc nivelul glicemiei.

2. Ouă. Studiile au arătat că persoanele care consumă în fiecare dimineaţă un ou fiert cu pîine prăjită sau cu cereale integrale slăbesc de două ori mai repede decît cele care iau un mic dejun bazat pe carbohidraţi.

3. Lapte degresat. În lapte şi în iaurtul degresat găsim un amestec de calciu, vit. D şi proteine slabe în grăsimi care ne ajută să slăbim şi să avem o musculatură fermă.

4. Mere. Un măr pe zi ţine obezitatea departe. Explicaţia e simplă: fibrele vegetale din măr ne dau senzaţia de saţietate, deci vom mînca mai puţin. Antioxidanţii din mere previn apariţia sindromului metabolic, o combinaţie mortală de colesterol mărit, tensiune arterială crescută şi un început de diabet. De asemenea, pectina din mere limitează absorbţia grăsimii în celule.

5. Carne roşie. Proteinele din carnea roşie slabă ne ajută să ne păstrăm masa musculară. Dar asta presupune, desigur, că facem sport ca să creştem acea masă musculară.

6. Scorţişoară. Acest condiment are puterea uimitoare de a ne ajuta să metabolizăm zahărul. O jumătate pînă la două linguriţe de scorţişoară pot reduce nivelul glicemiei şi colesterolului din sînge cu un procent cuprins între 10 şi 25%. Putem presăra scorţişoara pe spume de fructe, în cafeaua cu frişcă, la cerealele cu lapte sau iaurt.

7. Alune. Alunele sînt pline de calorii, dar extrem de nutritive şi săţioase. Ele contraatacă trigliceridele şi reduc mult colesterolul. Mănîncă un pumn de alune ori de cîte ori ţi-e poftă – e felul în care organismul tău te avertizează asupra unor carenţe. Nu exagera totuşi cantităţile şi nici frecvenţa acestei gustări.

loading...

Comments are closed.