Social

Alo, Ministerul Sănătății? O pacientă a mers la spital pentru medicamente compensate: reacția medicului: “ai să vii peste o săptămână”

Pinterest LinkedIn Tumblr

O pacientă din Chișinău a ajuns în culmea disperării după ce sistemul medical din Moldova și-a bătut joc de ea. Rodica Secrieru nu a mai rezistat și a povestit cazul său pe facebook. Chiar dacă are poliță de asigurare medicală, medicul a refuzat să-i ofere medicamentele compensate la care are dreptul să beneficieze. Incidentul s-a petrecut la Policlinica Cancelariei de stat și la Clinica Universitară din capitală. Pacienta a încercat să se plângă la Ministerul Sănătății, dar în zadar – nimeni nu a răspuns la solicitările ei.

„DESPRE MONȘTRII ÎN HALATE ALBE. Așa o situație despre viața noastră pusă la cheremul unor șefi de dulapuri, cu față umană, însă cu pretenții de semizeu, care se joacă cu sănătatea noastră, a celor care plătim polițe de asigurare, dar care suntem puși în situația de a ne milogi pe sub ușile lor.
Stau pe sub uși cel puțin două ore la medicul specialist pentru a obține o rețetă de medicamente compensate, pentru că programări nu se fac și e rând “viu” (ironic, desigur, pentru o instituție medicală). Și tot așa, la fiecare trei luni. Această însă e încă partea bună a poveștii”, a spus Rodica Secrieru. 

Apoi ea a mers la altă instituție medicală unde a prezentat rețeta pentru a primi medicamentele, care sunt vitale. Însă asistenta-șef, cea care deține cheia de la dulapul magic, pe tonuri inchizitoriale a dojenit-o de ce am venit “prea devreme”, pentru că începutul lui august e tare departe. „Îi reamintesc că tot ea a fost cea care mi-a recomandat să mă prezint mai devreme și să nu aștept ultima zi, dat fiind perioada vacanțelor. Doamna ia rețeta de parcă mi-ar face cine știe ce favoare și, pufnind ca un balaur, continuă să dojenească. Eu o rog să coboare tonul și să nu mai strige, pentru că nici eu nu vin din plăcere și nici nu port nici o vină. În acest moment, asistenta medicală se răsucește și îmi spune că acesta este felul ei de a vorbi și că, “în așa caz” (pentru ca am îndrăznit să o rog să coboare tonul), dacă nu mai am medicamente (vitale) este problema mea și nu am decât să cumpăr, îmi aruncă rețetele și mă pedepsește șuierând printre dinți “ai să vii peste o săptămână”, a povestit pacienta.

Image result for Policlinica Cancelariei de stat

Rodica spune că nu ar fi scris asta pe facebook dacă, cel puțin, ar fi reușit să facă o reclamație. Însă, pur si simplu, nu ai unde pentru că linia verde a Ministerului Sănătății sună în cosmos, acolo la nici un număr de telefon nu răspunde nimeni. Nu răspunde nimeni nici la telefonul indicat pe pagina de fb. „Asistentele de la recepția instituției medicale m-au direcționat la telefonul anticamerei. Iarăși fără succes. Apoi la telfonul medicului-șef, din nou fără răspuns. Pentru ca la ora 17h să mi se comunice că deja mâine să încerc să sun la aceleași numere de telefon. Ori să vin să scriu în “condica de reclamații”, a mai comunicat ea.

Pacienta a spus că această bătaie de joc este strigătoare la cer. „Pe când o reformă a medicamentelor compensate, în care să li se ia acestor asistente-șefe, care se considera dumnezei locali, cheia de la dulapul cu medicamentele pe care statul le garantează și distribuie gratuit persoanelor asigurate? Dați-le farmaciilor, acolo măcar au comportament adecvat client-furnizor și ai cui te plânge. Așa funcționează în toată Europa. Numai la noi, aceste preparate stau sub cheia unor personaje care le distribuie în niște cabinete obscure și care, îmbătate de această putere, consideră că pot decide asupra cui îi dau sau nu câte o porție de sănătate”, a explicat Rodica Secrieru.

„Trăim în țara “șefilor”. Iar printre degetele lor, ni se scurge sănătatea și viața”, a concluzionat ea.

loading...

Comments are closed.