Autoritatea Aeronautică Civilă (AAC) a emis un comunicat către toți pasagerii Air Moldova, care a anulat toate zborurile programate. În comunicat, AAC îndeamnă pasagerii să își revendice drepturile și să solicite rambursarea costului biletelor de avion în cazul în care întâmpină dificultăți sau li se refuză această rambursare din partea operatorului aerian.
Air Moldova, cel mai mare operator aerian din Republica Moldova, a anulat toate zborurile programate și și-a întrerupt activitatea în luna aprilie 2023. Această decizie a fost luată după ce compania a întâmpinat dificultăți financiare majore, ceea ce a dus la incapacitatea de a-și plăti datoriile și chiriile pentru avioane, iar astăzi a depus cerere pentru intrarea în procedură de restructurare accelerată.
În urma acestei decizii, sute de pasageri au rămas fără zboruri și fără posibilitatea de a călători. În comunicatul său, AAC îndeamnă toți pasagerii să își revendice drepturile și să solicite rambursarea costului biletelor de avion de la operatorul aerian. În cazul în care li se refuză această rambursare, pasagerii pot solicita suportul AAC.
Pentru a primi asistență din partea AAC, pasagerii trebuie să completeze o cerere de rambursare și să o trimită operatorului aerian. În cazul în care această cerere nu este soluționată sau li se refuză rambursarea, pasagerii pot apela la Autoritatea Aeronautică Civilă. Compania aeriană va trebui să răspundă în termen de 14 zile lucrătoare.
În acest context, AAC își exprimă regretul față de această situație neplăcută pentru pasageri și își propune să sprijine toate eforturile de soluționare a problemei în cel mai scurt timp posibil. Mai multe informații cu privire la acțiunile ce urmează a fi întreprinse în cazul anulării zborurilor pot fi găsite pe site-ul Autorității Aeronautice Civile, la adresa de aici.