Alte știri

CNAS amintește persoanelor care au activat până în 1999 despre necesitatea de a prezenta carnetele de muncă pentru a fi scanate

Pinterest LinkedIn Tumblr

Casa Națională de Asigurări Sociale (CNAS) reamintește persoanelor fizice, care au desfășurat activitate în perioada de până la 01.01.1999, despre necesitatea prezentării carnetelor de muncă la CTAS pentru scanarea perioadei menționate și înscrierea datelor în conturile personale de asigurări sociale.

În baza prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 426 din 15.05.2018, în perioada 15 mai – 15 decembrie 2018 CNAS a scanat informația din carnetele de muncă prezentate de către angajatori pentru angajații săi și persoanele care nu sunt beneficiare de pensii.

Informația despre activitatea de muncă realizată până la 01.01.1999 citită conform înscrierilor din carnetele de muncă scanate, este înscrisă în conturile personale de asigurări sociale și, actualmente, se utilizează la stabilirea ajutorului de șomaj și indemnizației de incapacitate temporară de muncă, iar pe viitor se va utiliza și la stabilirea pensiei.

Este de menționat că, procesul de scanare a înscrierilor privind activitatea de muncă realizată până la 01.01.1999 din carnetele de muncă prezentate de către persoanele fizice continuă. Astfel, toate persoanele fizice, care la moment nu sunt beneficiare de pensii și nu au prezentat până la etapa actuală carnetele de muncă pentru scanare au posibilitatea de a se adresa la Casa teritorială de asigurări sociale din raza domiciliului, cu actul de identitate și carnetele de muncă deținute, care conțin înscrieri până la 01.01.1999. Carnetele de muncă sunt scanate și returnate posesorului în aceeași zi, fiind aplicată ștampila cu mențiunea „Scanat conform Hotărârii Guvernului nr. 426/2018”.

Persoanele, ale căror carnete de muncă au fost scanate, își pot vizualiza datele despre activitatea realizată până la 01.01.1999 în contul curent de asigurări sociale, prin intermediul sistemului informațional „Acces CPAS”.

loading...

Comments are closed.