Economic

Consultanță americană gratuită pentru producătorii moldoveni de mere

Pinterest LinkedIn Tumblr

Producătorii moldoveni de mere vor beneficia în perioada 16-28 ianuarie de consultanță gratuită în crearea cooperativelor de marketing din partea unui voluntar al Programului USAID „Farmer-to-Farmer”, implementat de CNFA Moldova.

👉 Abonează-te la știrile Telegraph pe Google News, Telegram și Facebook!

Bruce Bailey dispune de o vastă experiență în dezvoltarea agriculturii și asigurarea securității alimentare într-o serie de state din Asia și Africa și el va asista în principal un grup de fermieri membri ai Asociației „Moldova Fruct”, interesați în fondarea unei cooperative de marketing.

Expertiza sa va consta în determinarea modelului optim de cooperativă, stabilirea beneficiilor potențiale, a listei de servicii ce vor fi prestate și a criteriilor ce trebuie întrunite de producători pentru a deveni membri ai noii entități.

Alte aspecte importante ale asistenței acordate se vor referi la asigurarea unei calități omogene a producției, crearea mecanismelor de control al calității, planificarea vânzărilor, identificarea piețelor de desfacere.

Programul vizitei lui Bruce Bailey în țara noastră include traininguri pentru producătorii agricoli, vizite pe teren, inclusiv la piețe și târguri de produse ecologice.

Voluntarul va efectua un studiu de caz privind experiența de cooperare sau comercializare în comun existentă în țara noastră, o evaluare a necesităților și a cadrului legal, elaborarea unei strategii și a unui plan de acțiuni al viitoarei cooperative.

Republica Moldova are peste două mii de producători de fructe, care sunt afectați în prezent de costurile înalte ale inputurilor, operațiunilor de logistică și de comercializare a producției.

Aproximativ 97 la sută din livrările de mere moldovenești erau destinate anterior pieței rusești, iar o parte dintre ele au fost redirecționate în ultimii ani spre statele UE, precum și spre țările Orientului Mijlociu.

Deși în Republica Moldova se discută de foarte mult timp despre cooperativele de marketing și s-au făcut mai multe încercări de a promova acest mecanism de comercializare a producției, antreprenorii agricoli nu au manifestat până acum interes față de acesta.

„Din lipsa de cooperare avem cel puțin 25% de venituri ratate din vânzări și plătim cu cel puțin 15% mai mult pentru inputuri. Nu-i târziu să ne cooperăm: pentru irigare, ca să învățăm tehnologii, soiuri noi și ca să intrăm pe noi piețe de desfacere”, susține Vitalie Gorincioi, președintele Asociației „Moldova Fruct”.

loading...

Comments are closed.