Externe

Descoperire uluitoare. De ce s-ar fi scufundat, de fapt, Titanicul: „Erau ca niște raze de lună”

Pinterest LinkedIn Tumblr

Aurora boreală ar fi putut fi una dintre cauzele scufundării Titanicului, potrivit unor specialiști.

Noi cercetări sugerează că furtuna geomagnetică din spatele Luminilor Nordice ar fi putut perturba sistemele de navigație și comunicații ale navei și ar fi putut împiedica eforturile de salvare, alimentând dezastrul care a ucis peste 1.500 de pasageri, transmite Live Science.

„Luminile de la aurorele boreale au fost foarte puternice în acea noapte”, a declarat un cercetător.

Aurorele se formează din furtunile solare, când soarele emană curenți de mare viteză de gaze care se îndreaptă spre Pământ. Pe măsură ce particulele și energia se ciocnesc cu atmosfera Pământului, unele călătoresc pe liniile câmpului magnetic pentru a interacționa cu gazele atmosferice, strălucind verde, roșu, violet și albastru, spune NASA. Aceste particule pot interfera, de asemenea, cu semnale electrice și magnetice, provocând supratensiuni și oscilații.

O furtună solară suficient de puternică pentru a produce o auroră ar fi putut afecta, de asemenea, busolele și comunicația fără fir pe Titanic și pe navele din apropiere care au încercat să intervină.

Iar aurorele boreale au fost foarte vizibile atunci când Titanic s-a scufundat. James Bisset, al doilea ofițer al RMS Carpathia, nava care i-a salvat pe supraviețuitorii Titanicului, a scris în jurnalul său în noaptea de 14 aprilie 1912: „Nu era lună, dar Aurora Boreală sclipea. Erau ca niște raze de lună care se ridicau din orizontul nordic.”

El a mai adăugat că încă mai putea vedea „lumini verzui” ale aurorei în timp ce Carpathia se apropia de bărcile de salvare ale Titanicului.

Ce au povestit supraviețuitorii

Supraviețuitorii au descris, de asemenea, intensitatea luminii de pe bărcile lor de salvare în jurul orei 3 dimineața.

În același timp în care particulele furtunii solare formau un spectacol de lumini, ar fi putut, de asemenea, să deregleze busola Titanicului. O abatere de numai 0,5 grade ar fi fost suficientă pentru a duce nava pe cursul său fatal de coliziune către un aisberg, potrivit specialiștilor.

„Această eroare aparent nesemnificativă ar fi putut face diferența între a se ciocni cu aisbergul și a îl evita”, a scris ea.

Semnalele radio din acea noapte au fost, de asemenea, „ciudate”, au raportat operatorii. Semnalele SOS trimise de Titanic către navele din apropiere nu au fost primite.

loading...

Comments are closed.