Social

eGov a lansat un portal pe care sunt disponibile toate informațiile despre cetățean: datele de identificare, proprietățile, amenzile

Pinterest LinkedIn Tumblr

Agenția de Guvernare Electronică (AGE) a prezentat ieri, 27 octombrie 2020, un nou produs care are menirea de a simplifica accesul cetățenilor la datele din registrele deținute de instituțiile statului și la serviciile electronice – Portalul Guvernamental al Cetățeanului.

Acesta reprezintă un portal, constituit dintr-un ansamblu de resurse și tehnologii informaționale interconectate, destinat să ofere cetățenilor un mecanism eficient și modern de obținere a informațiilor oficiale de interes public și a celor documentate despre sine, disponibile în registrele și sistemele informaționale ale furnizorilor de date, prin intermediul unui singur punct de acces, al unui „cabinet virtual”, numit și MCabinet.

La evenimentul de lansare a Portalului Guvernamental al Cetățeanului, Iurie Țurcanu, directorul AGE, Vlad Manoil, șef al Direcției management proiecte și produse în cadrul AGE și Igor Bercu, manager al proiectului în cadrul AGE au prezentat și explicat beneficiile și oportunitățile, pe care le oferă noua resursă informațională.

Portalul Guvernamental al Cetățeanului poate fi utilizat, accesând: mcabinet.gov.md. Acesta prezintă sursele oficiale de informare pe subiecte de interes public, cum ar fi evoluția situației pandemice în Republica Moldova, alegerile prezidențiale și alte informații de actualitate. Totodată, MCabinet conține mai multe blocuri de date care pot fi accesate prin autentificare, pentru ca utilizatorul sa beneficieze de informații despre sine, care se conțin în diverse registre și baze de date deținute de instituțiile statului. Spre exemplu, actele de identitate valabile, contribuțiile și prestațiile sociale, proprietățile deținute, informații despre medicul de familie și instituția medicală la care este înregistrată persoana, plățile fiscale și alte informații ce țin de relația cetățean-stat.

De asemenea, în situații în care cetățeanul are de remediat o problemă, MCabinet oferă recomandări cum poate fi rezolvată aceasta, ce pași urmează să întreprindă utilizatorul și ce servicii electronice sunt disponibile în cazul corespunzător. De exemplu, daca persoana dorește să obțină un nou permis de conducere, sau să achite o amendă, portalul va veni cu informații din cele mai eficiente și care presupun maximă siguranță și confort.

O altă prioritate a Portalului Guvernamental al Cetățeanului este transparența în privința modului în care colectează și utilizează datele cu caracter personal. Aceste informații sunt confidențiale și nu se transmit altor părți terțe, decât dacă deținătorul acestor date își dă consimțământul în acest sens sau la solicitarea, conform cadrul normativ, din partea organelor de drept. Totodată, utilizatorii MCabinet pot urmări cine a accesat datele lor personale și în ce scop.

La evenimentul de lansare a Portalului Guvernamental al Cetățeanului (MCabinet) au participat reprezentanții instituțiilor guvernamentale care au contribuit la crearea lui și au un rol important în actualizarea informației pe acest portal în continuare, între acestea se numără: Casa Națională de Asigurări Sociale, Serviciul Tehnologia Informației și Securitate Cibernetică, Agenția Servicii Publice, Serviciul tehnologii informaționale (STI) al Ministerului Afacerilor Interne, Serviciul Fiscal de Stat și alte instituții publice.

Agenția de Guvernare Electronică va continua să implementeze noi proiecte inovatoare, iar în timpul apropiat urmează să fie lansate alte produse noi, care vor fi prezentate publicului inclusiv în cadrul campaniei de comunicare, desfășurate în perioada 10.10.2020 – 20.12.2020, dedicată unui deceniu de activitate a Agenției de Guvernare Electronică și e-Guvernării în Republica Moldova.

loading...

Comments are closed.