Ion Chicu regretă că a contribuit la rezilierea contractului de concesiune a Aeroportului Chișinău

Fostul prim-ministru Ion Chicu își exprimă îngrijorarea față de situația dezastruoasă în care se află acum Aeroportul Internațional Chișinău, care, de câteva luni, este administrat de stat, mai exact de actuala guvernare a PAS. Asta după ce a fost reziliat contractul de concesiune a aeroportului de către compania „Avia Invest”, care ar fi fost condusă din umbră de politicianul din opoziție, Ilan Șor. Guvernul Chicu se numără printre cei care au contribuit la desfacerea contractului de concesiune a aerogării și revenirii acesteia în gestiunea statului.

„Dacă știam, în 2020, când am rezoluționat Contractul de concesiune cu „Avia Invest”, că niște descreierați îl vor administra în 2023 în acest hal, mai bine îl lăsam cum era… Un aeroport, care deservește de două ori mai puține curse decât anterior, a devenit o adevărată catastrofă pentru țara asta. Maia Sandu, alungă criminalul din fruntea Poliției de Frontieră și pleacă și tu cu toată gașca voastră de analfabeți corupți”, a scris Ion Chicu, într-o postare pe pagina de Facebook, la care a atașat o fotografie din aeroport în care sute de oameni stau la coadă, pentru a efectua controlul la trecerea frontierei de către polițiști și vameși.

Aeroportul Internațional Chișinău a fost concesionat în 2013, pentru o perioadă de 49 de ani, de către compania „Avia Invest” și a revenit în gestiunea statului, în data de 27 martie 2023, în baza unei decizii a Curții de Apel Chișinău. Compania, care ar fi fost controlată de liderul Partidului „ȘOR”, Ilan Șor, s-a angajat să investească 250 de milioane de euro în dezvoltarea aeroportului. Schimbările au fost vizibile la scurt timp, aeroportul a devenit mai modern. Mai mult, Aeroportul Internațional Chișinău a câștigat, timp de cinci ani la rând, locul întâi la capitolul cea mai dinamică dezvoltare, în perioada când era administrat de „Avia Invest”. Cu toate acestea, guvernarea PAS, în frunte cu președintele țării, Maia Sandu, acuză că investițiile menționate de „Avia Invest” nu pot fi probate și că statul a înregistrat pierderi.

La scurt timp după desfacerea contractului de concesionare, la aeroport se înregistrează aglomerație, haos și dezordine, calitatea serviciilor a avut grav de suferit, iar biletele s-au scumpit. Compania „Air Moldova”, lider pe piața autohtonă a transporturilor aeriene, și-a anulat toate zborurile. Același lucru l-au făcut și alte companii. Totodată, „Wizz Air”, cea mai mare companie aeriană low cost din Europa Centrală și de Est, s-a retras din Moldova. Cel mai mult de pe urma acestei situații au de suferit oamenii de rând, în special cei din diaspora, care au rămas blocați ore în șir pe aeroport. Pasagerii se plâng că au cheltuit sume imense pentru biletele de avion, dar nu au ajuns la timp la destinație, iar banii nu le-au fost returnați imediat.

La rândul său, compania „Avia Invest” susține că decizia Curții de Apel Chișinău este ilegală și va fi atacată la CSJ. Potrivit reprezentanților companiei, rezilierea contractului va costa statul peste 90 de milioane de euro.

Total
0
Shares
Total
0
Share