Pandemia a modificat comportamentul de consum și principalul efect a fost mutarea comenzilor în online. Comercianții care vând astfel de produse au avut de câștigat, comparativ cu alte domenii de activitate, transmite Telegraph.md, cu referire la Playtech.ro
Pandemia a forțat multă lume să stea acasă, iar numărul comenzilor online a crescut considerabil. Sunt câteva produse la mare căutare, iar comercianții care le vând au dat lovitura, dacă ținem cont de faptul că vânzările au crescut cu până la 400%. Iar ultimele luni au adus o creștere constantă.
De departe, se remarcă alimentele, produse care de obicei se cumpărau în mod fizic din magazine. Acum, s-au mutat online.
Comenzile online, salvarea multor comercianți în pandemie
Alimentele, produsele pentru sport și fitness, jucăriile, cărțile, bijuteriile și cele pentru casă sunt categoriile care au înregistrat, anul acesta, cele mai mari creșteri ale vânzărilor în mediul online, la nivel mondial, arată o analiză a VTEX. Cea mai mare creștere în vânzările online a avut-o categoria produselor alimentare.
Cum sălile de sport s-au închis, a crescut interesul și pentru produsele care te țin în formă. În iunie, categoria sport & fitness a înregistrat o creștere de 250% față de aceeași perioadă a anului trecut. Trendul de creștere s-a menținut pe tot parcursul anului, ultimele luni consemnând o majorare de peste 150%.
De asemenea, produsele și decorațiunile pentru casă, jucăriile, cărțile, bijuteriile și electronicele au înregistrat, de asemenea, vânzări de peste 150%.
Creșterea vânzărilor online de anul acesta a fost susținută și de intrarea de noi categorii de clienți în eCommerce. Dacă, până anul trecut, cumpărăturile pe internet erau considerate a fi, în principal, apanajul persoanelor mai tinere, anul acesta, la nivel mondial, mai multe milioane de clienți de peste 50 de ani, cu disponibilitate mai mare de cumpărare, au făcut achiziții online.
Un alt factor care a contribuit la evoluția pozitivă a industriei eCommerce în 2020 a fost gradul mare de deschidere al comercianților către a face parteneriate, asocieri, către a găsi noi surse de venit. Este o tendință care se va manifesta și în perioada următoare și care determină o creștere rapidă a numărului de marketplace-uri.