Ministerul Educației, Culturii și Cercetării a demarat platformele de dialog zonale cu tinerii specialiști din domeniul educației

În contextul campaniei naționale „Pledoarie pentru pedagogie/profesia de pedagog”, Ministerul Educației, Culturii și Cercetării a demarat ieri, 11 august, platformele de dialog zonale cu tinerii specialiști din domeniul educației, reprezentanții organelor locale de specialitate în domeniul învățământului, managerii și mentorii școlari, reprezentanții instituțiilor de învățământ superior și profesional tehnic care oferă programe de studii în domeniul Educație.

În cadrul discuțiilor, secretarul de stat în domeniul educației, Natalia Grîu a provocat tinerii specialiști la un dialog sincer în care să fie dezbătută cauza educației, să fie identificate esențele, ideile fundamentale ale misiunii didactice.

Cei 12 tineri specialiști din zona de nord a țării, care au participat la discuții și-au exprimat gratitudinea pentru facilitățile pe care le oferă statul. Aceștia au enunțat avantajele și dezavantajele profesiei de pedagog din perspectiva debutantului în cariera didactică. Printre avantajele profesiei, tinerii specialiști au subliniat: asigurarea cu loc de muncă imediat după absolvirea studiilor; îndemnizația majorată pentru susținerea cadrelor didactice tinere oferită de Guvern; facilitățile privind achitarea lunară a cheltuielilor pentru închirierea spațiului locativ și pentru consumul de energie electrică și termică; sprijinul pentru inserţie profesională, inclusiv  reducerea la 75% a normei didactice pentru un salariu de funcţie, precum şi asistenţa din partea cadrului didactic mentor;oportunitatea de a accede la grad didactic după doi ani de activitate, în condițiile Regulamentului de atestare etc.

La capitolul dezavantaje au fost enunțate: arderea profesională; lipsa de încredere a societății în competența tânărului specialist; material teoretizat la facultate și puține ore practice; lipsa practicii de lucru cu elevii cu cerințe educaționale speciale, etc.

În context, participanții la discuții au identificat soluții pentru reducerea/rezolvarea dezavantajelor identificate de către tinerii specialiști și anume: organizarea/ modelarea în instituție a unui mediu organizațional armonios bazat pe valori comune; activitatea Școlii tânărului specialist/ asistență psihologului școlar; gestionarea emoțiilor și energiei pentru a nu permite arderea profesională din debutul activității.

Ministerul Educației, Culturii și Cercetării va organiza sesiuni similare de discuții cu tinerii specialiști din zona centru (12 august) și sud (13 august) a țării.

Campania națională „Pledoarie pentru pedagogie/profesia de pedagog” se va desfășura în perioada august-octombrie și va cuprinde acțiuni de informare a studenților/elevilor în vederea promovării imaginii pozitive a profesiei de pedagog în societate; mediatizare a exemplelor de bune practici și a istoriilor de succes din experiența profesorilor performanți, a școlilor și grădinițelor. De asemenea, în cadrul campaniei va fi organizat concursul național „Pledoarie pentru pedagogie”.

Citește și: Ministerul Educației, Culturii și Cercetării a lansat campania națională „Pledoarie pentru pedagogie/profesia de pedagog”

Total
0
Shares
Total
0
Share