Actual

Miniștrii educației din peste 49 de țări au trasat obiectivele pentru următorul deceniu în domeniul învățământului superior

Pinterest LinkedIn Tumblr

Ministrul Educației, Culturii și Cercetării, Lilia Pogolșa, a participat astăzi, 19 noiembrie, la Conferința ministerială Roma 2020 a Spațiului European al Învățământului Superior (EHEA), organizată sub auspiciile Ministerului pentru Universități și Cercetare și Secretariatul Grupului de monitorizare Bologna (BFUG) din Italia.

În cadrul evenimentului a fost adoptat „Comunicatul ministerial Roma 2020”, care trasează obiectivele comune pentru următorul deceniu al EHEA.

Prin semnarea „Comunicatului ministerial Roma 2020”, Spațiul European al Învățământului Superior (EHEA) se angajează să construiască un sistem al învățământului superior incluziv, inovator și interconectat până în 2030, capabil să sprijine o Europă durabilă, unită și pașnică.

Prioritățile EHEA pentru următorul deceniu sunt: continuarea și intensificarea investițiilor în instituțiile de învățământ superior și sprijinirea acestora în utilizarea tehnologiilor digitale pentru învățare, predare și evaluare, precum și pentru comunicare academică și cercetare și investițiile în dezvoltarea abilităților și competențelor digitale pentru toți; finalizarea și dezvoltarea în continuare a Cadrului național de calificări compatibil cu Cadrul general al calificărilor din Spațiul european al Învățământului Superior (QF-EHEA); asigurarea recunoașterii automate a calificărilor academice și a perioadelor de studiu în cadrul EHEA, astfel încât studenții, cadrele universitare și absolvenții să poată circula liber pentru a studia, preda și cerceta; efectuarea modificărilor legislative necesare pentru a garanta recunoașterea automată la nivel de sistem pentru calificările livrate în țările EHEA, în care asigurarea calității funcționează în conformitate cu Standardele și liniile directorii  de asigurare a calității în Spațiul european al învățământului superior (ESG), unde a fost stabilit un cadru național de calificări complet operațional.

Ministrul italian al Educației Gaetano Manfredi a declarat că este esențial ca efortul comun să fie constructiv și orientat spre viitor, cu o perspectivă largă asupra provocărilor, obstacolelor și oportunităților. 

„Pandemia în sine ne-a demonstrat că cooperarea și sprijinul reciproc sunt cheia pentru promovarea obiectivelor noastre și că diversitatea, într-un context de comparabilitate și conexiune, este baza excelenței academice europene”, a mai adăugat oficialul italian.

Ministrul Educației, Culturii și Cercetării al Republicii Moldova, Lilia Pogolșa a menționat, în cadrul intervenției online, câteva priorități corelate procesului Bologna asupra cărora MECC și-a canalizat atenția și resursele în ultimii ani după conferința ministerială de la Paris din anul 2018.

„Am continuat să ne concentrăm eforturile pe calitatea resursei umane, dar și calitatea predării-învățării, care rămân în continuare prioritățile universităților, de care ne vom preocupa, si vom continua să abordăm învățarea centrată pe student, incluziunea și relevanța învățământului superior. Urmează să ne concentrăm pe dezvoltarea și calitatea programelor interdisciplinare  și pe organizarea programelor comune. Suntem ferm convinși că asigurarea calității conduce la încrederea reciprocă, la creșterea mobilității și buna funcționare a recunoașterii în cadrul EHEA”, a subliniat Lilia Pogolșa.

Procesul Bologna include 49 de state participante, Comisia Europeană și membri consultativi (organizații din domeniul învățământului superior – EUA, ESU, ENQA, EURASHE, Consiliul Europei, Business Europe, Education International) și parteneri. Conferința ministerială are loc o dată la doi ani.

Citește și: Asigurarea cu tehnică de calcul a cadrelor didactice și elevilor – prioritate a Ministerului Educației, Culturii și Cercetării

loading...

Comments are closed.