Moldova vs China: Cum chinezii au construit o autostradă cu elemente fotovoltaice (în loc de asfalt) în termeni record iar noi „încă” reconstruim traseul R1 Chișinău-Ungheni

În China a fost dată în exploatare prima autostradă unde, pe un segment, asfaltul a fost înlocuit cu elemente fotovoltaice, comunică publicația china.org.cn. Potrivit sursei citate, acesta este prima autostradă de acest gen din lume, scrie bodrug.eu.

Drumul este construit în Jinan, și potrivit inovației implementate de constructorii chinezi, va genera 10 milioane de kilowați-oră de electricitate pe an, iar zăpada și gheața de pe drum se va topi datorită termoplastelor încorporat în ultimul strat al autostrăzii. Conform sursei, următorul pas va fi instalarea unor stațiilor de încărcare pentru vehiculele electrice, care vor utiliza energia electrică generată de celulele fotovoltaice.

Anterior, presa internațională a scris că primele piste pentru pietoni și biciclete cu panouri solare au apărut în 2014 în Olanda. Trasee similare există deja în Germania și Italia. În Franța, a fost lansat un proiect pentru construirea unui drum de 966 kilometri. Se planifică implementarea proiectului în următorii cinci ani.

Republica Moldova la fel se poate mândri cu „proiecte asemănătoare”, cum ar fi drumul național R1 Chișinău – Ungheni – PTFS Sculeni și drumul de ocolire al municipiului Ungheni. Din motive că acesta este un traseu foarte complicat geografic, cu condiții meteorologice extreme și birocratice, plus tradiția locală de a începe și nu a duce la bun sfârșit (ba sărbătoare, ba plouă, ba îi post), în doar 4 ani, porțiunea de 92 km cu un buget de 40 mln de euro încă nu a fost finisată … și nici drumul de ocolire al municipiului scrie bodrug.eu.

Total
0
Shares
 
Total
0
Share