Natalia Morari condamnă vânzarea activelor CFM pentru plata salariilor restante și critică guvernarea PAS și pe Maia Sandu

Natalia Morari, candidat anunțat la alegerile prezidențiale din 20 octombrie 2024, a criticat guvernarea actuală, acuzând-o de incompetență și lipsă de respect față de angajații Căii Ferate din Moldova (CFM). Morari a reacționat la propunerea guvernului de a vinde locomotive și vagoane uzate pentru a acoperi restanțele salariale ale angajaților CFM, care nu și-au primit salariile de luni de zile.

„Așadar, guvernarea îndeamnă Calea Ferată să vândă locomotive și vagoane pentru a face bani și astfel să achite salariile angajaților. În cei aproape patru ani de guvernare PAS/Maia Sandu cu toții am asistat la multe dovezi de incompetență, dar aici deja se întrec anumite limite ale tupeului”, a declarat Morari, subliniind gravitatea situației și criticând dur deciziile guvernului.

Candidatul la președinție a continuat, sugerând că, după această logică, nu ar fi surprins dacă Guvernul ar cere cetățenilor să-și vândă bunurile personale pentru a-și acoperi cheltuielile zilnice. „Mergând după această logică, nu a mai rămas mult ca guvernarea Sandu să ceară oamenilor să-și vândă ce au pe lângă casă pentru a-și achita facturile, pentru a-și pregăti copiii de școală și, desigur, să se pregătească de sezonul rece, când iarăși ne vom teme de factura la gaze naturale”, a adăugat ea.

Morari a propus o altă soluție pentru problema restanțelor salariale, sugerând ca miniștrii și deputații puterii să-și reducă salariile pentru a contribui la acoperirea datoriilor CFM. „Propun miniștrilor și deputaților puterii să-și micșoreze salariile de două sau trei ori, cel puțin pentru jumătate de an – chiar și așa vor lua lunar câteva zeci de mii de lei – și astfel să ofere banii CFM-ului pentru achitarea salariilor oamenilor de acolo”, a declarat Morari, considerând această măsură ca fiind una „populistă, dar cu sens.”

Declarațiile sale vin pe fondul tensiunilor tot mai mari la CFM, unde peste 5000 de angajați nu și-au mai primit salariile de mai multe luni. Sindicatele din cadrul companiei au solicitat intervenția premierului Dorin Recean pentru a rezolva această problemă, iar autoritățile au sugerat ca soluție vânzarea bunurilor uzate ale CFM, inclusiv locomotive și vagoane vechi, pentru a acoperi suma restantă de 136 de milioane de lei.

„Depunem tot efortul și căutăm resursele financiare necesare pentru a achita aceste salarii. Calea Ferată are foarte multe active neutilizate, fier uzat, locomotive, vagoane care nu au fost folosite mai bine de 10 ani. Vrem să le valorificăm cât mai urgent și să închidem această diferență de salarii. Partea de salarizare, de cheltuieli a întreținerii personalului niciodată nu s-a analizat serios. Avem misiunea de a salva această întreprindere, iar dacă este nevoie de o optimizare de cadre atunci ea trebuie să fie făcută”, a declarat Cojuhari, directorul APP.

Total
0
Shares
Total
0
Share