Natalia Parasca, președintele Partidului ”Renaștere”, la Sofia: Liderii autentici nu dețin “cunoștințe sacre”, ci gândire critică și asumarea responsabilității

Astăzi, în cadrul summit-ului „Noii lideri europeni” desfășurat în Bulgaria, Natalia Parasca, președintele Partidului ”Renaștere”, a susținut un discurs despre conceptul de liderism în contextul actual. Parasca a evidențiat discrepanța dintre percepția colectivă a liderilor ca fiind deținători ai unor calități excepționale, precum „cunoștințe sacre”, inteligență superioară și frumusețe, și realitatea unui lider veritabil, caracterizat de gândire critică, adaptabilitate și asumarea responsabilității pentru propriile acțiuni.

În discursul său, Parasca a menționat că liderii autentici nu sunt cei care se conformează acestor stereotipuri idealizate, ci cei care își pun în mod constant la îndoială propriile convingeri, sunt deschiși la noi idei și sunt hotărâți să aducă schimbarea în bine. Aceste calități, a afirmat ea, sunt esențiale atât în sfera politică, cât și în alte domenii ale vieții sociale și profesionale.

”În intervenția mea, am ridicat problema a ceea ce înseamnă liderism în realitatea noastră actuală. În conștiința colectivă, liderii dețin calități excepționale – oamenii cred că liderii posedă „cunoștințe sacre”, sunt mai deștepți, mai frumoși și mai perspicace decât cei din jur. Sunt convinsă că liderii adevărați sunt cei care au o gândire critică față de lumea din jur și față de ei înșiși, care sunt în căutare continuă de soluții noi și sunt pregătiți să-și asume responsabilitatea pentru acțiunile lor. Aceste calități definesc un lider atât în politică, cât și în orice alt domeniu”, a declarat Natalia Parasca.

În ceea ce privește situația din Republica Moldova, președintele Partidului ”Renaștere” a adus în discuție tendința autorităților de a promova o viziune simplistă asupra lumii, în care Rusia este prezentată drept sursa tuturor problemelor, iar aderarea la Uniunea Europeană ca panaceu universal.

Ea a atras atenția că alegerea dintre Europa și Rusia nu ar trebui să fie o bifă simplă pe o listă predefinită, ci o evaluare conștientă a propriei căi de dezvoltare a Moldovei, adaptată specificului și necesităților țării.

”În Moldova, încearcă să ne convingă că nu avem nevoie de astfel de lideri. Puterea propune o viziune pregătită a lumii, în care sursa tuturor necazurilor este cunoscută – Rusia, presupusul actor care ne-a „rupt de civilizație”, și panaceul pentru toate problemele – aderarea la Uniunea Europeană. Alegerea în sine – Europa sau Rusia – nu are sens, deoarece țara noastră are propriul său drum de dezvoltare, unul moldovenesc”, a susținut aceasta la finalul discursului.

Amintim că o delegație a partidului ”Renaștere” se află în Bulgaria, la summitul ”Noii lideri europeni”, la invitația colegilor bulgari.

Platforma a reunit eurosceptici din Republica Moldova, Bulgaria, Grecia, Olanda, Serbia, Slovacia, Suedia, Ungaria și Elveția.

Total