Alte știri

Nutriţionist, despre importanţa fibrelor penru organism

Pinterest LinkedIn Tumblr

Alimentele care conţin fibre s-au integrat rapid în meniul nostru de viaţă. Pare că sunt necesare, dar chiar aşa e? “Când vine vorba de fibre, toată lumea e de acord: cu cât mai multe, cu atât mai bine. Ca să fiu sigură că toată lumea ştie, subliniez: fibrele nu pot fi digerate de către oameni (nu avem enzimele necesare), nu aduc niciun nutrient în organism şi au valoare calorică zero’’, spune nutriționistul Mihaela Bilic.

Şi atunci de ce sunt bune? “Pentru că au exclusiv rol mecanic: se umflă, dau volum bolului alimentar, forţează intestinele să se mişte, previn constipaţia şi scad absorţia de zahăr şi grăsimi din tubul digestiv. Sunt un fel de balast care accelerează digestia şi creşte saţietatea’’, adaugă specialistul.

Ce alimente conţin fibre? “Ei bine, doar produsele vegetale (cereale, legume, fructe); în produsele de origine animală (carne, peşte, ou, brânză, lapte) nuavem niciun gram de fibre. Concluzia: avem nevoie de vegetale la fiecare masă, astfel încât să reuşim să consumăm zilnic 25-30 g fibre. Însă nu doar de cantitatea de fibre trebuie să ţinem cont, ci şi de aportul caloric total; fibrele nu există ca atare, ele sunt conţinute în alimente şi face diferenţa dacă sursa de fibre sunt migdalele (580cal/100g) sau morcovii (35 cal/100g). Nu de alta, dar s-ar putea să ne îngrăşăm spectaculos încercând să scăpăm de constipaţie’’, mai spune nutriţionistul Mihaela Bilic.

loading...

Comments are closed.