Externe

Postul Дождь/TV RAIN, promovat de către Moldotelecom, a fost blocat în Letonia pentru propagandă pro-rusă

Pinterest LinkedIn Tumblr

Consiliul Național al Media Electronică din Letonia (NEPLP) a decis să retragă licența de difuzare în țară postului de televiziune rus Дождь/TV RAIN, informează presa letonă. În Republica Moldova, acest post rusesc a fost promovat de către Moldtelecom și plasat pe poziția 6 în grila de programe TV, fiind strecurat printre posturile moldovenești pentru a prelua locul N4.

👉 Abonează-te la știrile Telegraph pe Google News, Telegram și Facebook!

Președintele Consiliului leton a declarat, că decizia de revocare a licenței de emisie a fost luată din cauza unei amenințări la adresa securității naționale și a ordinii publice. NEPLP s-a întâlnit în această dimineață pentru a evalua situația cu postul de televiziune rus.

Decizia a fost luată în urma evaluării unui set de încălcări comise recent:

  • lipsa unei coloane sonore în limba de stat pentru emisiuni, imaginea Crimeii pe hartă ca parte a teritoriului Rusiei;
  • prezentatorul TV a numit armata rusă „armata noastră”, o posibilă expresie a sprijinului pentru armata rusă.

La fel, au fost examinate și alte informații prezentate de către Serviciile Secrete din Letonia.

După evaluarea totalității încălcărilor, NEPLP a stabilit că postul de televiziune rus Дождь/TV RAIN nu poate difuza pe teritoriul Letoniei.

Decizia va intra în vigoare în noaptea de joi, 8 decembrie, când Дождь/TV RAIN va opri difuzarea în Letonia.

Având în vedere că Дождь/TV RAIN își difuzează programele nu doar la televiziune, ci și pe platforma Youtube, NEPLP va cere geoblocarea canalului pe această platformă pentru ca activitatea acestuia să devină indisponibilă în Letonia. „În Rusia, ei pot difuza liber pe internet”, a adăugat Abolins.

„Această decizie arată că Letonia este o țară legală și democratică, care este deschisă presei, deoarece Letonia a permis unui număr mare de instituții media asociate cu Rusia să intre în țară și poate lucra liber aici. Doar postul de televiziune Дождь/TV RAIN, care a încălcat legea, a fost pedepsit”, a adăugat Abolins.

loading...

Comments are closed.