Precizări oficiale despre întârzierea achitării salariilor în instituțiile de învățământ din Chișinău

Reținerea achitării salariilor pentru luna noiembrie angajaților din instituțiile de învățământ municipale nu este cauzată de probleme apărute în Sistemul Informațional de Gestionare a Finanțelor Publice, ci de introducerea tardivă de către municipalitate a prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 777 din 11 noiembrie 2022, în sistemul informațional, este reacția Ministerului Finanțelor.

Aceste modificări puteau fi operate încă din 15 noiembrie, iar municipalitatea a inițiat procedura de introducere a datelor în sistemul informațional abia pe data de 7 decembrie curent.

Totodată, la importul datelor în sistemul informațional, s-au comis erori din partea administratorului de buget, adică de către primăria mun. Chișinău.

”Din cauza erorilor tehnice apărute în Sistemul Informațional de Gestionare a Finanțelor Publice, gestionat de Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe, a apărut o problemă în reținerea achitării salariale și a altor plăți în instituțiile din sistemul educațional.

Am solicitat Ministerului Finanțelor să ia măsuri cât mai urgent ca în următoarele zile să fie posibilă achitarea plăților.

În acest sens am semnat o scrisoare și sperăm la soluționarea rapidă a problemei”, acuză Ion Ceban, primarul mun. Chișinău.

Total
0
Shares
 
Total
0
Share