Social

PRIM îmbunătățește competențele profesionale ale cadrelor manageriale: 700 de directori vor beneficia de un program de formare revizuit

Pinterest LinkedIn Tumblr

Programul de formare a cadrelor de conducere din învățământul primar și secundar general va fi îmbunătățit. Până la sfârșitul acestui an, Ministerul Educației, Culturii și Cercetării, în cadrul Proiectului „Reforma Învățământului în Moldova” (PRIM), își propune să revizuiască programul, luând în calcul recomandările specialiștilor cu privire la educația incluzivă, asigurarea echității de gen și participarea comunității. Simultan, acesta va fi adaptat condițiilor de instruire la distanță.

Acest amplu program de formare, care a inclus și sesiuni pentru cadrele didactice, a fost elaborat și lansat în 2016 și a vizat toate aspectele activității manageriale, descrise în Standardele profesionale ale cadrelor de conducere. Atunci au beneficiat de perfecționare 696 de conducători ai instituțiilor de învățământ. Aceștia au fost instruiți cum să realizeze autoevaluarea instituției și a resurselor umane disponibile, să identifice punctele forte și slabe, să elaboreze un plan de dezvoltare, axat pe soluționarea problemelor identificate. Totodată, directorii au fost formați cum să gestioneze bugetele în conformitate cu prioritățile instituției și cu principiile de autonomie, dar și cum să identifice surse extrabugetare.

În 2019, acest program a fost evaluat, fiind consultate opiniile participanților și a formatorilor. Drept urmare, modulele vor avea conținuturi și exerciții noi, care vor asigura dezvoltarea competențelor cadrelor manageriale în promovarea incluziunii, asigurării echității de gen, aplicării managementului participativ, dar și mai multe sarcini practice, după cum au solicitat participanții la programul de formare din 2016.

Urmare actualizării modulelor, în 2021, va fi demarat al doilea program de formare, în cadrul căruia vor fi îmbunătățite competențele profesionale a încă 700 de conducători ai instituțiilor de învățământ.

Acțiunile respective sunt încadrate în componenta A.1 a Proiectului „Reforma Învățământului în Moldova” care are drept obiectiv îmbunătățirea calității educației în sectorul învățământului general din Republica Moldova.

Citește și: Circa 8000 de elevi din capitală, care provin din familii defavorizate, vor primi un ajutor material unic în contextul începerii anului școlar

loading...

Comments are closed.