Social

Psiholog: 10 metode neobișnuite pentru a scăpa de stres!

Pinterest LinkedIn Tumblr

Dacă încerci să scapi de stres de mult timp, dar nu-ți reușește atât de simplu, atunci ai ales articolul corect! Te vom ajuta. Iată care sunt cele mai răspândite simptome ale stresului: sentiment nemotivat, apăsător de frică, starea generală tensionată, agresivitatea verbală și fizică.

Metodele cunoscute de combatere a stresului, precum: identificarea si monitorizarea factorilor de stres, dezvoltarea unor abilitati si comportamente de management al stresului, consultarea unui psiholog, sunt extrem de importante. Cu toate astea, putem apela la unele modalități de scăpa de stres mai puțin ordinare, dar nu și mai puțin eficiente:
 
1. Pieptănatul. Pieptănatul timp de 10-15 minute contribuie la circulația sangvină a capului.
 
2. Mănâncă gustarea ta preferată. Mâncarea preferată are un efect benefic asupra stării psiho-emoționale. Ea oferă o stare de confort și plăcere.
 
3. Masajul. Timp de 30 de secunde masează-ți aceste puncte: sub nas, între sprâncene, sub buza de jos și în centrul palmei.
 
4. Masează-ți palmele. Masează-ți palmele cât mai apăsat, până acestea se înfierbântă. La fel este bine să îți încălzești urechile.
 
5. Fă un duș. Chiar și un duș de 15 minute poartă în sine numeroase beneficii. Apa caldă îți va relaxa întregul corp.

6. Ascultă muzică. Fă o pauză, deconectează-te pe cîteva minute de la tot ceea ce faci și ascultă una din melodiile tale preferate. Vei vedea cum nervii tăi se vor calma treptat și tu vei începe a deveni mai relaxat. Chiar funcționează.

7. Alergă pe scară. Cât de copilăros nu ar suna, dar alergatul sus și jos pe scară are numeroase aspecte pozitive. Chiar și 30 de secunde de efort fizic de genul, ajută corpului să primească doza necesară de oxigen

 
8. Fă un ceai. Ceaiurile din plante naturale și-au dovedit de numeroase ori efectele sale calmante. Prepară-ți ceaiul preferat atunci când simți că ești presat de probleme.
 
9. Fă curat. Pe lângă faptul că procesul în sine este foarte calmant, rezultatul, și anume spațiul bine aranjat, are afect calmant.
 

10. Aromaterapia. Mirosurile sunt strâns legate de memoria emoțională. Este important să ai la îndemână un miros care ți se asociază cu amintiri plăcute.

autor: Mariana Vasilache, psiholog 

loading...

Comments are closed.