Social

Sfatul medicului: Ce ar trebui să alegem pentru micul dejun

Pinterest LinkedIn Tumblr

Unii dintre noi obișnuim să sărim peste micul dejun. Și atunci, devenim ușor panicați când ne spunem “iar am sărit peste masa de dimineață“. Însă nu te mai îngrijora!  Micul dejun poate însemna și masa luată în partea a doua a zilei, spun nutrișioniștii. Adică în funcție de cum ne trezim.

Specialistul în nutriție, Cristian Mărgărit, e de părere că e mai important să ascultăm ce ne transmite organismal nostru. Dacă el ne alarmează starea de foame, indicat ar fi să ne luam micul dejun. Dacă, însă, nu dă semene că stomacul ar trebui hrănit imediat după ce ne trezim, ar fi bine să îl ascultăm și să mâncăm atunci când începe să ne fie foame.

E bine să știți ca prima masa, dimineața, nu înseamnă a consuma numai mâncare. Micul dejun poate consta doar într-un pahar cu suc natural, de preferat de legume, pentru detoxifiere.

Greu veți accepta, însă masa de dimineață nu înseamnă țigara și cafeaua. Împreună cu stresul și alimentele consummate nepotrivut duc la îngrășare. Iar stomacul nu va fi deloc mulțumit.

De preferat ar fi să consumâm ouăle, care se prepară foarte rapid, brânza, laptele, carnea naturală, pețtele și fructele de mare, care sunt digerbile. Putem face chiar și un pateu de ficat, pe care să-l consumăm dimineața. Chiar și supa poate fi consumată în prima masă a zilei. Este digerabilă și hidratează. 

Același nutriționist Cristian Mărgărit mai spune că legumele nu trebuie să lipsească din farfurie, mai ales dimineata, pentru ca hidratează. Ele conțin apă, au vitamine, minerale și antioxidanși – apărătorii împotriva stresului acumal în timpul zilei.

De evitat: cărnurile procesate și mezelurile.

Nu trecem cu vederea Hidratarea, care ar trebui s[ fie pe primul loc. Cel putin 500ml de apă imediat dupa trezire te vor pune pe picioare.

Dacă vrei un nivel maxim de energie, ar fi bine să eviți furajul pentru îngrasarea suinelor, de tip „lapte cu cereale„, chiar daca e ieftin, usor de „preparat” si i se face reclamă în filmele americane„, mai adaugă nutriționistul pe pagina lui de blog.

Așadar, indicat ar fi să consumăm: ouă (fierte moi, omleta la cuptor, ochiuri), brânzeturi fermentate (inclusiv urda, iaurt), pește, carne, legume,nuci, alune și seminte.

loading...

Comments are closed.