Solicitanții de cetățenie română vor comunica cu autoritățile prin poșta electronică

Ministerul Justiţiei din România a anunţat că a fost aprobată o ordonanţă de urgenţă care instituie procedura de comunicare prin mijloace electronice în cazul solicitărilor de acordare a cetăţeniei române, informează Mediafax.ro

Potrivit Ministerului de la București, noile prevederi permit îndeplinirea procedurii de comunicare a ordinelor de acordare/redobândire a cetăţeniei române prin mijloace electronice, la adresa de poştă electronică indicată de solicitant în cuprinsul cererii depuse.

Astfel, se stabileşte dreptul solicitanţilor de a opta sub semnătură, la depunerea cererii de cetăţenie, pentru recepţionarea corespondenţei prin mijloace electronice, comunicarea fiind însoţită de semnătura electronică extinsă a Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie, bazată pe un certificat calificat, care va înlocui ştampila instituţiei şi semnătura preşedintelui Autorităţii.

Până în prezent, procedura comunicării corespondenţei şi a ordinelor preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie cu privire la aprobarea/respingerea cererilor de acordare/redobândire a cetăţeniei române se face prin scrisoare poştală transmisă cu confirmare de primire. Anual, Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie transmite peste 100.000 de scrisori recomandate, în străinătate în marea lor majoritate, prin serviciile oferite de Poşta Română.

„Această procedură are câteva neajunsuri majore, cum ar fi alocarea de resurse umane unor activităţi cronofage şi randamentul scăzut, pentru că multe comunicări nu ajung la destinatar, iar retransmiterea scrisorilor generează noi costuri şi contribuie la acumularea unui stoc important de dosare care grevează activitatea Autorităţii. Astfel, în anul 2020, din numărul total de adrese prin care Comisia pentru cetăţenie a solicitat completarea dosarelor administrative, doar în 56% din cazuri s-a întors confirmarea de primire semnată de destinatar. În 44% din cazuri, fie Poşta Română a restituit corespondenţa cu menţiuni precum „lipsă domiciliu” sau „expirat termen de păstrare”, fie nu a fost transmis Autorităţii niciun răspuns”, au anunţat reprezentanţii Ministerului Justiţiei.

Consecinţa directă a acestei situaţii este imposibilitatea soluţionării cererilor de cetăţenie respective, menţinerea acestora pe rolul Comisiei pentru cetăţenie pe termen nedeterminat, refacerea corespondenţei cu costurile suplimentare aferente, dar şi imposibilitatea respingerii cererilor ca nesusţinute, atunci când s-ar impune această soluţie.

Citește și: Au început lucrările de amenajare a benzilor dedicate transportului public pe străzile din zona centrală a capitalei

Total
0
Shares
 
Total
0
Share