Victor Chironda explică de ce garajul Parlamentului NU poate deveni o parcare publică

”Garajul Parlamentului nu poate deveni o parcare publică”, este reacția lui Victor Chironda, ex-viceprimar al capitalei, după ce actualul edil a propus ca acest edificiu să devină loc de parcare pentru mașinile din Chișinău.

Victor Chironda:

”După numirea mea în funcție dl primar a venit cu ideea de a amenaja o parcare publică în clădirea garajului Parlamentului.

Din start am fost sceptic față de această idee a dlui primar. Cu toate acestea am mers la o primă întâlnire cu doamna Greceanîi, care atunci era Președinte al Parlamentului apoi am început procedurile oficiale.

Am întocmit și transmis o scrisoare oficială către Parlament și am avut câteva ședințe de lucru cu funcționarii responsabili de acolo. Am solicitat și ajutorul dlui Valeriu Lupașco, Arhitect și consilier municipal din partea PSRM (între timp domnia sa a decedat).

După analiza situației am stabilit următoarele:

1. Din punct de vedere constructiv, clădirea din str. A Corobceanu reprezintă nu o parcare ci un garaj multietajat. Adică fiecare etaj are până la 10 locuri de parcare iar restul spațiului e compartimentat pentru încăperi cu funcții administrative, tehnice și de deservire a automobilelor (spălătorie, oficii, încăperi tehnice).
2. Deși e o clădire mare, cea mai mare parte a clădirii este ocupată de rampa de acces în formă de spirală cu sens unic. Nu este posibilă circulația automobilelor pe rampă în sensuri diferite în același timp.
3. Deși la moment Parlamentul nu are nevoie de tot spațiul garajului, etajele ocupate de automobilele Parlamentului sunt 1, 2 și 3. Asta înseamnă că accesul mașinilor private la etajele superioare trebuie realizat prin spațiul garajului parlamentului, fapt care presupune riscuri de securitate. SPPS și SIS nu pot admite categoric ca persoane terțe să aibă acces în zona deservirii automobilelor de serviciu a conducerii parlamentului.
4. Conform evaluării prealabile realizate de dl. Lupașco, pentru transformarea garajului Parlamentului în parcare este necesară reproiectarea și reconstrucția totală a clădirii. Iar asta presupune un buget de peste 10 milioane lei, care trebuie să fie alocat instituției Parlamentului, pentru că această clădire este proprietate de stat iar instituția Parlamentului este administratorul clădirii.

Toate aceste aspecte au fost scrise și printr-o scrisoare de răspuns, Primăria a fost informată despre imposibilitatea realizării acestei idei. Scrisoarea am prezentat-o personal dlui Primar. Acest răspuns a parvenit în perioada când doamna Greceanâi încă era la conducerea instituției.

Faptul că domnul primar revine acum la această idee, demonstrează că domnia sa prezintă doar jumătate de adevăr și tinde să manipuleze opinia publică, încercând să paseze responsabilitatea soluționării problemei parcărilor pe alte instituții.

Cu același succes putem afirma că parcarea din curtea Primăriei, sau a Direcției Transport (Lazo colț cu București) poate fi folosită ca parcare publică, în afara orelor de lucru. Problema e că în afara orelor de lucru nimeni nici nu are nevoie de aceste parcări, pentru că majoritatea automobilelor pleacă din centru după ora 18:00.

Domnule Ceban, principala piedică în calea soluționării problemei parcărilor nu este Parlamentul sau MAI ci consilierul dvs din umbră, dl. Boldurescu și influența sa nocivă asupra Direcției de Transport a Primăriei. Și dvs știți foarte bine acest lucru.

Așa că înainte de a face curățenie în oraș, faceți curățenie în propriul ”cabinet”.”

Total
0
Shares
 
Total
0
Share