Social

Vinificatorii moldoveni, în așteptarea lansării platformei digitale WINET. Ce reprezintă aceasta

Pinterest LinkedIn Tumblr
Proiectul transfrontalier „WINET – Comerț și Inovație în Industria Vinului”, lansat în august 2019
și care vizează câteva zeci de companii vinicole din regiunea Bazinului Mării Negre – Republica
Moldova, România și Bulgaria, va ajunge în această lună la o nouă etapă de implementare.
Unul dintre cele mai importante obiective ale WINET este lansarea unei platforme IT online, la sfârșitul
lunii mai, care va avea drept scop nu doar promovarea sectorului vinicol din cele trei țări, dar și
lansarea componentei de e-trade, ce va permite comercializarea produselor vinicole online și la
nivel global.
Platforma va mai conține și rute interactive, ce vor permite sporirea turismul vinicol,
prin integrarea unor circuite și hărți turistice interactive, cu posibilitatea de extindere a acestora.
Potrivit membrilor care au aderat deja la proiect, platforma digitală WINET le va aduce mai multă
vizibilitate și numeroase oportunități în comerțul transfrontalier. Mai mult, câțiva dintre actualii
membri ai platformei spun că își doresc să valorifice și ocaziile de a face networking cu potențialii
parteneri, în cadrul evenimentor tematice planificate în cadrul proiectului. Iată câteva dintre motivele
care au impulsionat câteva vinării din Republica Moldova să devină membre ale proiectului WINET.
Constantic Șevciuc, director și fondator al vinăriei Chateau Cristi: „Scopul de a-i aduce
împreună pe vinificatorii moldoveni, români și bulgari deopotrivă, mi s-a părut, din start, o idee
bună. Da, suntem competitori, dar în același timp membrii fiecărei industrii trebuie să-și respecte

oponenții și să conlucreze cot la cot cu ei, pentru o avansare comună, în forță. Acest proiect oferă
oportunitatea de a cunoaște mai bine piața externă, de a face noi legături și de a crea o rețea de
networking în industria vinificației din Bazinul Mării Negre. Așteptările mele sunt direct
proporționale cu scopurile și obiectivele proiectului. Și cred că ele vor fi atinse. În ultima perioadă ne
convingem tot mai mult de faptul că, dacă o afacere nu există online, atunci ea nu prea are premize de
creștere. Cred că accentele trebuie să fie puse pe digitalizarea efectivă în industria vinicolă. WINET
este, în sine, o platformă online pentru industria vinicolă, ceea ce vorbește despre faptul că un pas în
acest sens a fost făcut, deja. Desigur, nici networking-ul offline nu trebuie neglijat, întrucât contactul
viu, schimbul de idei și de bune practici sunt câteva instrumente care au mișcat întotdeauna carul din
loc.”
Sergiu Ungureanu, Export Sales Manager Vinăria Purcari: „Orice acțiune care ar spori
cognoscibilitatea vinurilor noastre peste hotarele Republicii, este benefică nu numai companiei
noastre, dar și țării, în general, Moldova având un potențial vinicol enorm. Promovarea printre
consumatorii mai puțin familiarizați cu produsul nostru, reducerea hotarelor dintre noi si potențialii
cumpărători, informarea tuturor utilizatorilor despre calitățile produsului nostru, atât vinicol, cât și

turistic, dar și promovarea valorilor noastre naționale, sunt idei pe care le salutăm. Începutul unei
campanii de promovare si de prezentare a beneficiilor atât pentru promotorii, cât și pentru utilizatorii
platformei și informarea corectă, este primul pas spre succes în orice domeniu de activitate.
Elena Uporova, director department Marketing, vinăria Radacini: „Am văzut potențial în
proiectul WINET. În primul rând, platformele online sunt cele mai populare resurse pentru obținerea
informațiilor. Pentru noi, producătorii, acestea oferă o oportunitate suplimentară de identificare a
potențialilor parteneri. În al doilea rând, WINET este o platformă excelentă pentru promovare și,
ceea ce este de asemenea de apreciat, nu necesită cheltuieli din partea producătorilor. În al treilea
rând, beneficiile suplimentare pe care proiectul le oferă, unul dintre exemple fiind: studierea
experiențelor producătorilor din țările vecine, ceea ce va oferi premise pentru discuții și pentru
împărtășirea bunelor practici. Ce așteptări am de la această platformă? Consider că organizarea
diverselor seminare tematice, traininguri în domeniul comunicării în țările respective (România,
Bulgaria), a companiilor poziționate ca lideri de piață și, desigur, mi-aș dori să am ocazia de a
participa la programe de schimb de experiență.”
Amintim că, proiectul WINET – Comerț și Inovație în Industria Vinului, este finanțat de Uniunea
Europeană, prin Programul Operațional BLACK SEA BASIN 2014-2020.
Proiectul este implementat de Agenția de Investiții din Moldova, partener lider al primului proiect
transfrontalier din regiunea Bazinului Mării Negre în domeniul comerțului și cooperării din sectorul
vinicol, împreună cu partenerii de dezvoltare, Camera de Comerț și Industrie – Stara Zagora (CCISZ)
din Bulgaria și Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Tulcea (CCIATL) din România. Perioada
implementării proiectului WINET este prevăzută până în aprilie 2021, timp în care vor fi întreprinse o
serie de acțiuni și vor fi atinse anumite obiective, care să permită continuitatea acestuia.
Companiile din sectorul vinicol care își doresc să solicite mai multe informații despre proiectul
WINET și despre procesul de înregistrare în cadrul acestuia, o pot face prin intermediul
coordonatorului de proiect Elena Oleinic-Slivinschi la adresa de e-mail: elena.oleinic-
loading...

Comments are closed.