Virgin Atlantic testează primul zbor transatlantic al unei aeronave Boeing 787 alimentată integral cu combustibil ecologic

Virgin Atlantic testează azi primul zbor transatlantic al unei aeronave Boeing 787 alimentată integral cu combustibil ecologic, obținut în principal din ulei de gătit uzat, grăsime animală reziduală și deșeuri din plante.

Avionul Boeing 787 va zbura de la Londra la New York și este alimentat 100% cu combustibil sustenabil pentru aviație (SAF), fabricat în principal din ulei de gătit uzat și grăsime animală reziduală, amestecate cu o cantitate mică de kerosen sintetic fabricat din resturi de porumb. Acesta a decolat de la Londra la ora 13:30, urmând să aterizeze la New York la ora 21:40.

Până acum, autoritățile de reglementare au permis companiilor aeriene să utilizeze doar până la 50% din combustibilul ecologic pentru alimentarea motoarelor. După câteva teste la sol reușite, Virgin și partenerii săi Rolls-Royce, Boeing și BP au obținut permisiunea de a zbura azi integral SAF.

Zborul Flight 100, operat de un Boeing 787 al companiei Virgin, propulsat de motoare Rolls-Royce Trent 1000, va fi primul zbor pe distanțe lungi efectuat de o companie aeriană comercială, folosind doar SAF. La bordul avionului se vor îmbarca fondatorul Virgin Atlantic Richard Branson, directorul executiv al companiei aeriene, Shai Weiss, și ministrul britanic al Transporturilor, Mark Harper.

Holly Boyd-Boland, vicepreședinte al Virgin Atlantic, a declarat că “acesta nu este un zbor cu emisii zero, dar demonstrează că avem pârghii și oportunități uriașe de a reduce semnificativ amprenta de carbon a zborurilor de astăzi.”

Zborurile comerciale generează în prezent până la 3% din emisiile globale de carbon, deși doar 0,1% din combustibilul din avioane este SAF. Combustibilul ecologic pentru avioane este fabricat în prezent doar în cantități mici și costă până la de cinci ori mai mult decât combustibilul obișnuit.

Tot mai multe companii aeriene optează pentru combustibilul sustenabil, obținut din deșeuri, pentru a-și reduce emisiile cu până la 70%, permițându-le astfel să continue să funcționeze înainte ca transportul aerian electric și alimentat cu hidrogen să devină realitate, undeva în următoarele decenii.

Total
0
Shares
 
Total
0
Share