Editoriale

Analiză: Cum ”proiectul” Mediacritica o lustruiește pe Maia Sandu

Pinterest LinkedIn Tumblr

Telegraph.md a publicat miercuri, 5 august, o știre cu titlul: „Explozia de la Beirut a avut loc din motivul că Guvernul Filat era corupt, susține Maia Sandu”.

Știrea este scrisă în baza unei postări făcute pe o rețea de socializare de lidera Partidului Acțiune și Solidaritate, Maia Sandu, cu privire la accidentul din Liban, provocat de un exploziv transportat de o navă înregistrată sub pavilion moldovenesc. Maia Sandu susține că Republica Moldova a înregistrat această navă în schimbul mitei și a favorurilor. Totodată, ea notează că va solicita „deputaților PAS să facă toate demersurile necesare pentru a afla cum a fost posibilă înregistrarea unei astfel de nave sub pavilion moldovenesc, cine stă în spatele acestor fărădelegi și care sunt soluțiile”.

Potrivit celor de la Mediacritica, autorul știrii de la Telegraph.md a făcut uz de interpretări, atribuind politicienei afirmații precum că „explozia a avut loc din motivul că Guvernul Filat era corupt” sau că „anume instituțiile din Guvernul Filat erau implicate în scheme de corupție”.

Cu această ocazie, am decis să facem o mică analiză a postării Maiei Sandu, pentru a demonstra că Mediacritica o lustruiește pe ”lidera” PAS și are grijă să ”combată” orice text care scoate la iveală ipocrizia acesteia:

Din postarea Maiei SanduDin cronologia istorică a politicii moldovenești
”Nava care transporta ilegal substanța explozivă a fost înregistrată sub pavilion moldovenesc. Statul nostru a înregistrat această navă în schimbul mitei și a favorurilor.”

 Nava a fost înregistrată la data de 23.02.2012

În 2012, Guvernul Republicii Moldova era condus de către Vlad Filat, iar instituția responsabilă de Registrul navelor era în subordinea Ministerului Transportului.

Potrivit Maiei Sandu, nava a fost înregistrată ”în schimbul mitei și favorurilor”.

Cine a luat mită în 2012? Cine conducea Guvernul?

”Într-o țară unde lucrurile se fac corect, unde instituțiile statului nu participă în scheme, înregistrarea unor astfel de nave ar fi fost imposibilă.”

 Data de referință: 23.02.2012

Cine era la Guvernare în 2012? Vlad Filat!

Ale cui instituții nu ar fi înregistrat vasul dacă nu erau în schemele corupte? Alea subordonate Guvernului Vlad Filat!

”Voi solicita deputaților PAS să facă toate demersurile necesare pentru a afla cum a fost posibilă înregistrarea unei astfel de nave sub pavilion moldovenesc, cine stă în spatele acestor fărădelegi și care sunt soluțiile.”

Data de referință: 23.02.2012

Pe cine trebuie să-i ”cerceteze” deputații PAS? Pe subordonații lui Vlad Filat!

 

Pe această cale, reiterăm pentru cei de la Mediacritica să-și caute de lucru pe siteurile finanțate de Ambasada SUA și de UE. Siteul Telegraph.md nu este subordonat structurilor obscure străine și nici nu are de ce să fie obiectul de lucru al celor care primesc și câte 1000$ pentru un singur articol de genul celui publicat pe mediacritica.md

Telegraph.md

loading...

Comments are closed.