DECLARAȚIE // Pandemia se transformă într-o mlaștină de afaceri super-scumpă

Companiile vor trebui să pună în aplicare noi măsuri de siguranță pentru a combate răspândirea pandemiei de coronavirus. Aceasta va schimba modul în care companiile, angajații, clienții și guvernul interacționează între ei. Și va costa sectorul privat și clienții pe care îi deservesc – foarte scump, transmite Telegraph.md, cu referire la Bani.md

Companiile vor trebui să investească puternic în măsuri de siguranță și noi protocoale, schimbând în multe cazuri modul lor de funcționare. Acest lucru va lăsa mai puțini bani pentru a investi în creștere și a plăti datoriile, potrivit unui nou raport al agenției de rating Moody’s, scrie CNN.

Nu toate sectoarele vor trebui să se adapteze în același mod. Dar birourile, de exemplu, vor trebui să facă schimbări drastice. Aceștia vor trebui să fie siguri că pot evita virușii pentru ca toată forța de muncă să revină, ceea ce va impune companiilor să cheltuiască bani pentru îmbunătățirea tehnologiei și a capacităților lor. Chiar și angajații din afara punctelor fierbinți de infecție se vor aștepta la un anumit grad de măsuri de siguranță.

Pentru comercianții cu amănuntul, pandemia a accelerat trecerea către comerțul electronic. Cumpărăturile online au înflorit în timpul închiderii de primăvară și consumatorii preocupați de siguranță își vor continua probabil obișnuința, chiar dacă magazinele se redeschid. Aceasta înseamnă că companiile vor trebui să actualizeze abordările de vânzare, lanțurile de aprovizionare și strategiile de operare.

Retailerii se luptă cu diferite aspecte ale pandemiei. În timp ce unii nu au suficientă cerere, alții se luptă să oprească valul. Amazon și Walmart, de exemplu, au anunțat că vor angaja sute de mii de lucrători pentru a ține pasul cu cererea crescută.

Toate acestea înseamnă că vor fi cheltuiți mai mulți bani care se vor reflecta în profituri și bilanțuri. Multe dintre aceste costuri vor fi transferate clientului.

Mai mulți oameni care fac cumpărături online vor afecta și sectorul imobiliar și vor scădea valorile proprietăților comerciale în America.. Magazinele fizice vor continua să se închidă – zeci de comercianți cu amănuntul tradiționali au dat faliment anul acesta, menționează experții.

Toate aceste modificări vor afecta și ratingurile de credit ale întreprinderilor, a spus Moody’s.

Marjele de profit mai mici și costurile mai mari, precum și perspectivele de creștere mai slabe în anii de redresare și un ritm mai lent de rambursare a datoriilor, vor avea o greutate asupra solvabilității companiilor.

Până în prezent și, în mod surprinzător, Moody’s a retrogradat cel mai mare număr de ratinguri de credit din sectoarele cele mai afectate de pandemie. Aceasta include industria de agrement, completată cu linii de croazieră și restaurante, precum și companii aeriene, transport maritim, autoturisme, jocuri, comerț cu amănuntul și producție orientată spre export. Pentru firmele din aceste industrii, activitatea normală sa schimbat dramatic.

Citește și: Surprizele Apple pentru anul acesta

Total
0
Shares
 
Total
0
Share