Social

Un liceu din Chișinău anunță cum va activa de la 1 septembrie 2020

Pinterest LinkedIn Tumblr

Instituția Publică Liceul Teoretic „Ștefan cel Mare” din Chișinău anunță că a hotărât cum va activa de la 1 septembrie 2020.

Printr-o postare pe pagina oficială de pe Facebook, liceul transmite:

”Stimați elevi și părinți, se apropie începutul anului școlar și probabil sunteți curioși să aflați cum se va întâmpla acest lucru. Instituția noastră a adoptat modelul 7 propus de MECC de desfășurare a procesului de studii, care presupune îmbinarea a 3 forme de realizare a activităților.

1) clasele primare vor activa zilnic, pe schimburi, cu jumătățile de grupă; prima subgrupă de la orele 8.00 până la 10.45 (4 lecții a câte 30 min) și a doua jumătate de clasă de la 11.15 până la 14.00, fără program prelungit;

2) clasele gimnaziale și liceu (excepție clasele 12) vor lucra după modelul 4, adică se vor împarți clasele în subgrupe și vor veni în sălile de clasa peste o zi. Elevii din subgrupul care vor fi acasă, vor învăța online, concomitent cu colegii de clasă, conform orarului.

3) Clasele terminale de liceu vor fi prezente 100% la ore, în legătură cu pregătirea riguroasă pentru examenul de bacalaureat.

Condiții de studii pentru toate clasele vor în conformitate cu cerințele ANSP și CNESP.

Administrația instituției împreună cu personalul didactic caută cele mai optime soluții pentru a ne reîncepe activitatea cu minim disconfort și maximă siguranță”.

În luna iulie curent, ministrul Igor Șarov a prezentat cele șapte modele pentru începutul anului de studii 2020-2021, propuse pentru consultări publice.

Modelul 1: „Prezența fizică 100% la școală”. Este aplicabil în cazul școlilor, al claselor cu un număr rațional de elevi, în corespundere cu normativele sanitaro-epidemiologice de stat.

Modelul 2: „Învățarea în 2 schimburi” în condițiile contextului pandemic, în cazul școlilor cu mulți elevi, cu multe clase la paralelă, organizarea activităţii educaţionale se poate realiza în 2 schimburi.

Modelul 3: „Învățarea combinată” presupune împărțirea școlii în zile de prezență și în zile de comunicare la distanță: pe rând – o zi se vine la școală, o zi are loc comunicarea la distanță, inclusiv online.

Modelul 4: „Învățarea de tip hibrid” presupune împărțirea clasei în două grupe: pe rând o zi se vine la școală, o zi se fac lecții online.

Modelul 5: „Învățarea alternantă” are la bază împărțirea clasei în două schimburi: pe rând o săptămână se vine la școală, o săptămână se fac lecții online.

Modelul 6: „Învățarea la distanță inclusiv online” acest model se aplică în anumite cazuri punctuale de forță majoră locală, multe cazuri de Covid pozitiv ȋntr-o clasă/ școală/ localitate, cu respectarea izolării.

Modelul 7: „Învățarea mixtă” modelul dat presupune îmbinarea a două sau trei dintre modelele prezentate mai sus.

Fiecare din modelele ilustrate urmează să fie analizate și adaptate în funcție de specificul comunității și coordonate cu OLSDÎ. Responsabilitatea aprobării aparține Consiliului de administrație și celui profesoral al instituției.

Ministerul Educației: Au început filmările pentru lecțiile video din cadrul etapei a II-a a proiectului Educație Online

loading...

Comments are closed.