Politic

Stop Fake! Adevărul despre aparatul foto de peste 5000 de euro și susținătorii „oligarhi” ai Maiei Sandu

Pinterest LinkedIn Tumblr

Telegraph Moldova a publicat ieri un articol despre aparatul de fotografiat care a făcut pozele de la flashmob-ul PAS din fața ANRE. În articolul Maia Sandu are oligarhi printre susținători? Pozele de la protestul Partidului AS sunt făcute de un aparat foto de peste 5000 de euro, redacția noastră a publicat mai multe screen shot-uri cu metadatele ce demonstrează modelul aparatului de fotografiat.

La scurt timp după publicarea articolului, Radu Chivriga de la Privesc.eu a făcut o postare pe facebook prin care a declarat că pozele ce au fost publicate pe site-ul Partidului AS, unpaspentru.md, au fost realizate de aparatul de fotografiat al echipei Privesc.eu. Și Vitalie Eșanu, alt fondator al Privesc.eu, a comentat la articolul nostru, doar că în stilul Maiei Sandu, cu injurii și insulte, precum că pozele de la flashmob-ul Maiei Sandu au fost realizate de echipa Privesc.eu.

Atât Radu Chivriga cât și Vitalie Eșanu sunt simpatizanții Maiei Sandu. Iar reacțiile lor nu au făcut decât să confirme întrebarea nevinovată din titlul articolului publicat ieri. Ținem să precizăm că Vitalie Eșanu, alături de Artur Gurău și Vlad Gribincea sunt și sponsorii Partidului AS. După cum arată o investigație realizată de anticorupție.md, Vitalie Eșanu a contribuit la finanțarea partidului cu peste 10 000 de lei.

Dacă ieri ne-au atacat doar susținătorii și membrii PAS, la atac deschis a ieșit astăzi și președintele Partidului AS, Maia Sandu. Aceasta a făcut o postare pe facebook, lansând un atac la adresa redacția Telegraph Moldova. În postarea sa, Maia Sandu a inclus portalul nostru de știri într-o listă de site-uri care publică pamflete și satiră politică, cum ar fi MoldovanDREAM.com sau Times New Moldovan. Curios este că lidera Partidului AS s-a abținut să completeze respectiva listă și cu alte site-uri de satiră politică, care publică doar materiale prin care atacă oponenții politici ai Maiei Sandu.

Mai mult ca tât, Maia Sandu a ales să treacă cu vederea și replica europarlamentarului Tomáš Zdechovský, pentru secregtarul general al Partidului AS, Igor Grosu. Și asta după ce Grosu a mințit, declarând presei că Tomáš Zdechovský, care împreună cu alți europarlamentari l-au vizitat pe Ilan Șor, nu fac parte din Partidul Popularilor Europeni (PPE), familie politică din care face parte și partidul Maiei Sandu.

Telegraph Moldova condamnă atacul Maiei Sandu asupra presei libere. Spre deosebire de presa care face partizanat politic pentru partidele de la guvernare, sau cele din opoziție, Telegraph.md este un portal de știri independent. Reiterăm că articolul de ieri este unul corect, pozele de la flashmob-ul PAS fiind realizate de un aparat de fotografiat de peste 5 000 de euro. Iar întrebarea din titlu „Maia Sandu are oligarhi printre susținători?”, a fost confirmată de susținătorii ei, Radu Chivriga și Vitalie Eșanu, care chiar dacă nu-s oligarhi, au confirmat că pozele au fost realizate de pe un aparat de fotografiat performant.

Ținem să accentuăm că de toată această confuzie este de vină echipa Maiei Sandu, care nu au mai publicat rapoartele financiare ale Partidului AS tocmai din luna noiembrie a anului 2017. Pentru că după cum am indicat și în articolul de ieri, redacția noastră a căutat pe site-ul unpaspentru.md, informații despre partea tehnică care asigură realizarea materialelor foto sau video ale formațiunii.

 

loading...

Comments are closed.